💢 چه کنیم تا به یک برند منفور تبدیل نشویم؟
💢 چه کنیم تا به یک برند منفور تبدیل نشویم؟
@bazaryabimodern1987
👈 دو مشاور برندینگ به نامهای اِد لِبار و جان گریزما، در تحقیقات خود درباره احساسات مشتریان نسبت به برندها، متوجه شدند که مشتریان به سه دلیل زیر از برندها متنفر شدهاند:
1️⃣ ازدیاد بیش از حد برندها در بازارهای مختلف به گونهای که نرخ معرفی برندهای جدید در صنایع مختلف به شدت افزایش یافته و بیشتر برندهای جدید هم نمیتوانند توجه مشتریان را به خود جلب کنند
2️⃣ مشتریان انتظار دارند که هر برندی بتواند «ایدههای جدید و خلاقانهای» را عرضه کند، ولی اکثر برندها نمیتوانند اینگونه عمل کنند
3️⃣ به دلیل رسواییهای تجاری، شکست محصولات جدید، بیتوجهی به معضلات محیط زیست، بیتوجهی به وضعیت کارگران و دلایل دیگری از این دست، اعتماد مشتریان به برندها به شدت کاهش یافته است
👈 لِبار و گریزما به شرکتها توصیه میکنند برای تبدیل نشدن به یک برند منفور، به این پنج توصیه توجه کنند:
1️⃣ میزان تمایز برندتان از رقبا را افزایش بدهید
2️⃣ تجربیات مثبت و خوشایندی را برای مشتریانتان خلق و به خصوص سعی کنید آنها را با کارهایی مثل فرستادن یک هدیه کوچک غافلگیر کنید
3️⃣ آموزش، توانمندسازی و تشویق کارمندانتان را فراموش نکنید و همواره از آنها بخواهید تا با مشتریانتان مثل یک پادشاه رفتار کنند
4️⃣ با اجرای کمپینهای خلاقانه، مرتب به برندتان انرژی بدهید
5️⃣ محصولات و فرایندهای کاری مرتبط با برندتان را به صورت مستمر بازبینی کنید و تمام سعی و ابتکارتان را برای بهبود آنها به کار بگیرید
@bazaryabimodern1987