💢 وظیفه ما در قبال واسطه‌های توزیع و فروش چیست؟
@bazaryabimodern1987
👈 واسطه‌های توزیع و فروش، بخش مهمی از زنجیره ارائه ارزش به مشتریان نهایی به حساب می‌آیند و همکاری یا عدم همکاری آنها با شرکت‌ها، تاثیر مهمی در موفقیت یا شکست یک برند یا محصول دارد
👈 در گذشته، شرکت‌های عرضه‌کننده محصولات و خدمات، تصور می‌کردند وظیفه اصلی‌شان در قبال واسطه‌های توزیع و فروش، در سه حوزه زیر خلاصه می‌شود:
1️⃣ تشویق واسطه‌های توزیع و فروش به خرید بیشتر محصولات شرکت
2️⃣ تشویق واسطه‌های توزیع و فروش به حمایت بیشتر از محصولات شرکت با اقداماتی مانند اختصاص قفسه‌های بیشتر و بهتر به محصول
3️⃣ تشویق واسطه‌های توزیع و فروش به تبلیغ، معرفی و پیشنهاد محصولات شرکت به مشتریان‌شان
👈 امروزه، شرکت‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که مهم‌ترین وظیفه‌شان در قبال واسطه‌های فروش و توزیع، کمک به آنها برای توسعه کسب و کارشان است، چون اگر کسب و کار این شرکای بازاریابی‌مان گسترش یابد، خود به خود فروش محصولات‌مان بیشتر می‌شود
👈 برای همین، شرکت‌های مدرن تلاش می‌کنند با ارائه مشورت، آموزش و حتی ارائه وام به واسطه‌های توزیع و فروش‌شان، کسب و کار آنها را گسترش بدهند
👈 برای مثال، کوکاکولا با ارائه مشورت‌های حرفه‌ای به شبکه‌های توزیع و فروش خود در موضوعاتی مثل چیدمان درست فروشگاهی، نحوه مشتری‌یابی و موضوعات دیگری از این دست، به گسترش کسب و کار شبکه‌های توزیع و فروش‌اش کمک می‌کند
@bazaryabimodern1987