MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

بسم الله الرحمن الرحیم

ای نام تو بهترین سرآغاز بی‌نام تو نامه کی کنم باز

در این وبلاگ سعی شده تا تمام تجربیات و یافته هایی که در دوران تحصیلی یا کاری داشته ام را در اختیار هموطنان قرار دهم با امید به اینکه شاید مفید واقع گردد و بتواند تاثیری در امر خدمت رسانی به صنعت این مملکت داشته باشد.رسالت اصلی این سایت معرفی و آموزش نحوه ارتباط میان فروشنده با مشتری و چگونه مشتری مداری کنیم تا بیشترین فروش را داشته باشیم همواره پیروز و سلامت باشید
يكشنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۰۳:۱۳ ب.ظ

💢 سه استراتژی برنده در بازاریابی

💢 سه استراتژی برنده در بازاریابی
@bazaryabimodern1987
👈 انتخاب استراتژی مناسب بازاریابی، همواره یکی از چالش‌های اساسی شرکت‌ها بوده، برای مثال، برخی شرکت‌ها روی استراتژی «عرضه محصول با پایین‌ترین قیمت» و برخی دیگر روی استراتژی «عرضه مستمر محصولات خلاقانه» تمرکز کرده‌اند
👈 به همین دلیل، دو تن از مشاوران نامدار بازاریابی به نام‌های مایکل تریسی و فِرِد ویرزما، در کتاب خود به نام «راهکارهای پیشتازان بازار»، سه استراتژی زیر را به عنوان سه استراتژی برنده در بازاریابی معرفی کرده‌اند
1️⃣ استراتژی فرآورده برتر
🔹 این استراتژی، بر اساس ترکیب دو استراتژی «ارائه محصولی با حداقل امکانات و ویژگی‌ها، ولی با کیفیتی استاندارد» و «تلاش برای کاهش مستمر قیمت محصول، بدون آسیب وارد شدن به کیفیت آن»، ایجاد شده است. برای مثال، شرکت‌هایی مثل تویوتا و مک‌دونالد از استراتژی فرآورده برتر استفاده می‌کنند
2️⃣ استراتژی عملکرد عالی
🔹 این استراتژی بر اساس ترکیب چهار استراتژی «ارائه محصولی با بیشترین امکانات و ویژگی‌ها و بالاترین کیفیت»، «بهبود مستمر محصولات فعلی»، «ارائه بالاترین و بهترین ضمانت‌ها» و «ارائه مستمر محصولات خلاقانه و جدید» ایجاد شده است. برای مثال، شرکت‌هایی مثل بنز و اپل از استراتژی عملکرد عالی استفاده می‌کنند
3️⃣ استراتژی مشتری‌نوازی
🔹 این استراتژی بر اساس ترکیب سه استراتژی «ارائه بهترین خدمات قبل، حین و پس از فروش به مشتریان»، «فراهم کردن بیشترین امکانات رفاهی برای مشتریان» و «فراهم کردن امکان شخصی‌سازی محصول بر اساس نیازها و خواسته‌های مشتریان» ایجاد شده است. برای مثال، شرکت‌هایی مثل نایکی و هتل‌های زنجیره‌ای ریتز کارلتون از استراتژی مشتری‌نوازی استفاده می‌کنند
👈 تریسی و ویرزما به شرکت‌ها توصیه می‌کنند برای برنده شدن در بازارها با کمک این سه استراتژی‌، این چهار قانون را رعایت کنند:
1️⃣ یکی از سه استراتژی فوق را انتخاب و در آن به بهترین شرکت فعال در صنعت‌تان تبدیل شوید
2️⃣ استراتژی منتخب‌تان را مرتب بهسازی و به‌روزرسانی کنید تا رقبا نتوانند به شما برسند
3️⃣ در دو استراتژی دیگر، تا اندازه مناسبی خوب باشید
4️⃣ در دو استراتژی دیگر، مرتب وضعیت‌تان نسبت به رقبا را بسنجید و سعی کنید هم‌سطح آنها باشید
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۶/۱۲
دکتر حسن سبک روح

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی