MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

بسم الله الرحمن الرحیم

ای نام تو بهترین سرآغاز بی‌نام تو نامه کی کنم باز

در این وبلاگ سعی شده تا تمام تجربیات و یافته هایی که در دوران تحصیلی یا کاری داشته ام را در اختیار هموطنان قرار دهم با امید به اینکه شاید مفید واقع گردد و بتواند تاثیری در امر خدمت رسانی به صنعت این مملکت داشته باشد.رسالت اصلی این سایت معرفی و آموزش نحوه ارتباط میان فروشنده با مشتری و چگونه مشتری مداری کنیم تا بیشترین فروش را داشته باشیم همواره پیروز و سلامت باشید

8 استراتژی بازاریابی استارت آپ‌ها

پنجشنبه, ۱۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۹ ق.ظ

💢8 استراتژی بازاریابی استارت آپ‌ها
@bazaryabimodern1987
1️⃣بازاریابی چریکی
👈بازاریابی چریکی که به آن بازاریابی پارتیزانی هم می‌گویند، یک فعالیت نوآورانه و غیرمتعارف برای تبلیغ برند و محصول‌مان است که به ما این امکان را می‌دهد تا با کنار گذاشتن روش‌های بازاریابی سنتی، تأثیری منحصر به ‌فرد روی مشتریان‌مان به جا بگذاریم
👈این استراتژی اساساً بر تاکتیک‌های کم‌هزینه ولی تأثیرگذار تمرکز دارد و تلاش می‌کند توجه مخاطبان هدف را از طریق سورپرایز کردن آنها جلب ‌کند
👈برای مثال، اپلیکیشن Airbnb به عنوان بزرگ‌ترین اپلیکیشن اجاره اتاق و سوئیت در دنیا، برای تبلیغ خود اتاق خواب‌هایی مثل اتاق خواب چند شخصیت مشهور از قبیل ونسان ون گوگ، نقاش مشهور هلندی را در چند شهر بزرگ ساخت و آن را اجاره داد و از این طریق حسابی سر زبان‌ها افتاد
2️⃣هدایای تبلیغاتی
👈این استراتژی شاید در نگاه اول کمی ساده به نظر برسد ولی اگر بتوانیم از آن به صورت خلاقانه استفاده کنیم، می‌توانیم حسابی سر زبان‌ها بیافتیم
👈برای مثال، یکی از هتل‌های زنجیره‌ای در آمریکا که مشتریان شرکتی را هدف گرفته است، داخل حمام هر اتاق یک اردک عروسکی زرد رنگ قرار می‌دهد و از مسافران هتل می‌خواهد آن را به هر کسی که می‌خواهند هدیه بدهند یا آن را به پذیرش هتل بدهند تا برای هر کسی که مسافر تعیین می‌کند، ارسال شود
3️⃣فهرست راهنمای آنلاین
👈یکی از بهترین استراتژی‌ها برای هر استارت آپی این است که شرکت، برند و محصولاتش را داخل وبلاگ‌ها، وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی مطرح و مرجع به عنوان «تامین‌کننده برتر»، «تامین‌کننده مورد اعتماد» و غیره ثبت کند
👈این استراتژی را می‌توان با کمک بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) نیز اجرا کرد و در طول زمان وب‌سایت شرکت را به صفحه نخست گوگل منتقل کرد
4️⃣پاسخگویی به سوالات
👈امروزه بسترهای اینترنتی مختلفی وجود دارند که افراد می‌توانند در آن سوالات‌شان را مطرح کنند. این بسترها این امکان را به استارت آپ‌ها می‌دهند تا به سوالات مشتریان هدف‌شان پاسخ بدهند و خودشان را به عنوان یک شرکت خبره و حرفه‌ای مطرح کنند
5️⃣برند شخصی بنیانگذاران
👈تحقیقات نشان می‌دهد حدود 40 درصد از مشتریان یک استارت آپ به این دلیل مشتری می‌شوند که بنیانگذاران آن استارت آپ را می‌شناسند و به آنها اعتماد دارند
👈به همین دلیل می‌توانیم با کمک ابزارهایی مثل وبلاگ‌نویسی، سخنرانی در مجامع علمی، مقاله‌نویسی، کتاب‌نویسی، تولید پادکست، ارائه وبینار و غیره بنیانگذاران استارت آپ مدنظرمان را به چهره‌هایی معروف و قابل اعتماد تبدیل کنیم
6️⃣شبکه‌سازی
👈یکی از موثرترین استراتژی‌ها برای استارت آپ‌ها، حضور در مجامع تجاری، نشست‌های علمی، نمایشگاه‌ها و غیره است تا بتوانند با مشتریان هدف‌شان آشنا شوند و اطلاعات تماس‌شان را در اختیار آنها قرار دهند
👈برخی از استارت آپ‌هایی که توان مالی بیشتری دارند، با برگزاری مهمانی‌های ویژه، خودشان را به مشتریان معرفی می‌کنند
7️⃣بازاریابی خیابانی
👈در این استراتژی تلاش می‌کنیم با ارائه نمونه محصول، برگزاری مسابقه، چالش‌‌ها و ابزارهایی از این دست در محل‌های عمومی مثل مراکز خرید، پارک‌ها، دانشگاه‌ها، خوابگاه‌ها، فرودگاه‌ها و غیره استارت آپ‌مان را به مشتریان هدف آن معرفی کنیم
8️⃣شریک بازاریابی
👈در این استراتژی تلاش می‌کنیم با شرکت‌های دیگری که مشتریان یکسانی با آنها داریم، برنامه‌های بازاریابی مشترکی را طراحی و اجرا کنیم
👈برای مثال، یک استارت آپ تولیدکننده نرم‌افزارهای رستورانی، محصول خود را با کمک شرکت‌های تولیدکننده سوسیس و کالباس معرفی کرد
@bazaryabimodern1987

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی