برندینگ به سبک سوپرمارکتهای زنجیرهای استرابز
💢 برندینگ به سبک سوپرمارکتهای زنجیرهای استرابز
@bazaryabimodern1987
👌 بازار خردهفروشی و سوپرمارکت، یک بازار بسیار رقابتی است که فروشگاههای بزرگی در آن حضور دارند
👌 با این حال، سوپرمارکتهای زنجیرهای استرابز، که فقط چهار فروشگاه دارد و فقط در شهر سنت لوئیس فعالیت میکند، توانسته با بکارگیری اصول برندینگ، به موفقیت برسد
👌 این شرکت، برندینگ خود را با شناسایی و تحلیل دقیق مشتریانی که میخواست به آنها خدمت کند، آغاز کرد. ویژگیهای اصلی این مشتریان عبارت بود از: درآمدهای بالا، شاغل در مشاغل حرفهای، با تحصیلات عالی و بسیار فهمیده و باهوش؛ برای همین، استرابز محل فروشگاههای خود را دقیقاً متناسب با مشتریان هدف خود انتخاب میکند: محلات ثروتمندنشین شهر
👌 از آنجایی که متمایز کردن از طریق کالاهای اساسی بسیار سخت است (شما سس گوجهفرنگی یا دستمال کاغذی را از هر فروشگاهی بخرید، تفاوتی با هم ندارند)، بنابراین، استرابز خود را از طریق عرضه میوه و سبزیجات تازه و بسیار باکیفیت متمایز میکند
👌 در کنار میوه و سبزیجات تازه، قصابهای حرفهای استرابز، هر نوع گوشت تازهای که مشتری بخواهد را در سریعترین زمان برای او آماده میکنند یا به مشتریان نحوه پخت یک استیک خوشمزه را توضیح میدهند
👌 بخش غذاهای آماده استرابز هم غذاهای کاملا آماده یا نیمه آماده بسیار باکیفیتی را در اختیار مشتریان، به خصوص مشتریانی که مشغله کاری زیادی دارند، قرار میدهد
👌 با این که فروشگاههای استرابز معمولا شلوغ هستند، اما، فعالیت صندوقهای این فروشگاه اعجابآور است و مشتریان خریدهای خود را خیلی سریع و راحت حساب و پولش را پرداخت میکنند
👌 با اجرای این استراتژیها، استرابز توانسته با متمایز و جذاب کردن خود برای مشتریان ثروتمند و سختپسند، انعطافپذیری خود در قیمتگذاری را به میزان قابل ملاحظهای افزایش دهد و در بازاری به شدت رقابتی که سود اکثر شرکتها کاهش یافته، به سود مناسبی دست پیدا کند
@bazaryabimodern1987