💢 ابزارهای اصلی بازاریابی و تبلیغات دهان به دهان
@bazaryabimodern1987
👈 بازاریابی و تبلیغات دهان به دهان، عبارت است از اجرای کمپین‌های جذابی که مشتریان را ترغیب می‌کند راجع به آن با دیگران صحبت کنند و همچنین، تشویق و درخواست از مشتریان برای معرفی و توصیه شرکت به دیگران و معرفی مشتری جدید به شرکت
👈 بازاریابی و تبلیغات دهان به دهان از این نظر مهم است که طبق تحقیقات موسسه نیلسِن آمریکا:
🔵 92 درصد افراد به توصیه‌ها و پیشنهادهای دوستان، اقوام و نزدیکان‌شان برای خرید یک محصول یا خدمت، اعتماد می‌کنند
🔵 88 درصد افراد، قبل از خرید یک محصول یا خدمت، نظرات سایرین درباره آن را در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌خوانند
🔵 74 درصد افراد، برخی از تصمیمات خریدشان را بر اساس نظرات و پیشنهادات دوستان، اقوام و نزدیکان‌شان، تغییر می‌دهند
🔵 علی‌رغم اهمیت این روش‌ بازاریابی، 33 درصد از بودجه شرکت‌ها، به این روش‌ اختصاص می‌یابد که نشان می‌دهد شرکت‌ها هنوز اهمیت این روش را به خوبی درک نکرده‌اند
👈 مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی دهان به دهان عبارتند از:
✅ عرضه محصول قلاب (محصول بسیار خاص)
✅ شگفت زده کردن مشتریان (با روش‌هایی مثل هدیه، نمونه یا خدمات رایگان جذاب)
✅ ارائه خدمات عالی به مشتریان
✅ استفاده از فرایندهای جالب در ارائه و تحویل محصول یا خدمت
✅ اجرای برنامه «دوستان‌تان را به ما معرفی کنید»
✅ اجرای برنامه «ما را به دوستان‌تان معرفی کنید»
✅ اجرای کمپین‌های همهمه‌ای (کمپین‌های تبلیغاتی عجیب مثل رونمایی از بزرگ‌ترین بستنی دنیا)
✅ اجرای کمپین‌های خیابانی (مثل توزیع هدایای تبلیغاتی در یک پارک)
✅ تشویق مشتریان به نظردهی در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی
✅ حمایت از برنامه‌ها و کمپین‌های خیرخواهانه خاص و منحصر به فرد (مثل حمایت از آهو ایرانی)
✅ انتشار محتوای جذاب به همراه محصول یا خدمت (مثل قرار دادن یک کارت حاوی محتوای جالب در داخل بسته‌بندی محصول)
✅ استفاده از بسته‌بندی کاملا جدید و متمایز از تمام رقبا
✅ تشویق مشتریان به خلق و انتشار محتوای تبلیغاتی درباره محصولات و خدمات شرکت
✅ انتشار خلاقانه تجارب مشتریان فعلی شرکت
✅ پخش کوپن تخفیف و مشوق‌های دیگر توسط مشتریان فعلی، بین مشتریان بالقوه
 @bazaryabimodern1987