💢زرق و برق را فراموش کنید
@bazaryabimodern1987
👈مدیران برند گاهی چنان شیفته فعالیتهای خلاقه میشوند که از یاد میبرند هدف برندینگ، انتقال یک پیام مشخص به مشتریان هدف است. به همین دلیل است که در بسیاری از اوقات، یک تبلیغ یا یک پروموشن چنان چشمگیر و خلاقانه طراحی میشود که برندی که باید از آن حمایت کند را تحتالشعاع قرار میدهد
👈برای مثال، وبسایت معروف pet.com که کار اصلیاش فروش لوازم مختلف برای حیوانات خانگی است، در یکی از کمپینهای برندینگ خود یک عروسک دستکشی بامزه به نام مِسکات را عرضه کرد تا از این طریق علاقه مشتریان به برند شرکت را افزایش بدهد
👈بعد از مدتی، مشتریان آن قدر عاشق این عروسک بامزه شدند که شرکت تصمیم گرفت آن عروسک را بفروشد
👈جالب اینجاست که مدتی بعد، فروش این عروسک آن قدر زیاد شد که شرکت فراموش کرد کار اصلیاش فروش لوازم حیوانات خانگی است، نه عروسک
👈برگر کینگ هم زمانی دچار ایدههای پر زرق و برق شد. در آن زمان، مدیران شرکت برای افزایش محبوبیت برندشان تصمیم گرفتند ساندویچهای مختلف شرکت را در بازیهای کامپیوتری بگنجانند
👈پس از مدتی، مدیران برگر کینگ به جای آن که به فکر توسعه برندشان باشند، به فکر یافتن ایدههای خلاقانهتری برای طراحی بازیهای جذابتر بودند، به گونهای که اگر کسی نمیدانست، تصور میکرد این افراد، مدیران یک شرکت بازیسازی هستند نه مدیران یک رستوران زنجیرهای
👈پس یادتان باشد، اگر هم سراغ کمپینها و ایدههای خلاقانه برای برندینگ میروید، نباید تمرکزتان را از برند به آن ایدهها منتقل کنید چون آن ایدهها باید در خدمت برندتان باشند نه برند در خدمت آن ایدهها
@bazaryabimodern1987