💢به فروش به چشم یک معامله نگاه نکنید
💢به فروش به چشم یک معامله نگاه نکنید
@bazaryabimodern1987
👈فروشندگان ضعیف فقط روی بستن قرارداد و فروختن محصولشان تمرکز میکنند. اما فروشندگان موفق روی برقراری رابطه بلندمدت با مشتری تمرکز میکنند. رویکرد شما کدام یک از اینهاست؟
👈فروش صرفاً به معنای فروختن یک محصول یا خدمت به یک مشتری بالقوه نیست. فروش به معنای برقراری یک رابطۀ اعتمادزا و مشارکتجویانه با مشتری است و برای این منظور باید به منبعی مطمئن برای مشتری تبدیل شویم تا بتواند برای حل مشکلات مزمن خود و رفع نیازها و خواستههای رو به افزایشاش روی ما حساب کند
👈برای همین، برای تبدیل شدن به یک فروشندۀ حرفهای و موفق، ابتدا باید هدف اصلیمان از فروش و فلسفۀ کاریمان در شغل فروشندگی را بر اساس این نکتۀ مهم تعریف کنیم: «ما به این دلیل شغل فروشندگی را انتخاب کردهایم که بتوانیم محصولی به مشتری بفروشیم که مشکلاش را حل کند و پایه و اساس یک رابطۀ بلندمدت بین ما و مشتری قرار گیرد»
👈اگر رویکرد ما در ارتباط با مشتری، به جای آن که یک رویکرد بلندمدت باشد، یک رویکرد کوتاهمدت باشد، صرفاً روی فروش هر محصول یا خدمتی که آمادۀ فروش داریم، تمرکز میکنیم و کاری به این موضوع نداریم که آیا این محصول یا خدمت واقعاً به درد مشتری میخورد یا نه
👈اما اگر رویکرد ما ایجاد یک رابطۀ بلندمدت و سودمند با مشتری است، به جای آن که فقط یک بار محصول یا خدمتی را به مشتری بفروشیم و سودی از این راه به دست بیاوریم، روی معرفی و عرضۀ محصول و خدمتی به مشتری تمرکز میکنیم که واقعاً برای مشتری مفید است، حتی اگر سود آن برای ما کمتر از بقیۀ محصولات و خدماتمان است
👈بدون شک، رویکرد ایجاد روابط بلندمدت با مشتری، زمان، منابع و انرژی زیادی از ما میگیرد، اما اگر بتوانیم با تعدادی مشتری خوب، روابطی قوی و پایدار ایجاد کنیم، در بلندمدت متوجه میشویم، زمان، منابع و انرژی که صرف این کار کردهایم، بسیار کمتر از یافتن مشتریان جدید و انجام یک معاملۀ کوتاهمدت با آنهاست
👈پس همیشه به این سوال فکر کنید که رویکرد شما در فروش چیست؟ آیا میخواهید زمان، منابع و انرژیتان را صرف یافتن مشتریان جدید و انجام یک معاملۀ کوتاهمدت با آنها کنید یا میخواهید زمان، منابع و انرژیتان را روی حفظ مشتریان ارزشمند کنونیتان و ارتقاء روابطتان با آنها سرمایهگذاری کنید؟
@bazaryabimodern1987