💢منابع اصلی فرصتیابی
@bazaryabimodern1987
1️⃣عرضۀ محصولات و خدمات کمیاب
سادهترین فرصت در بازاریابی، تولید و عرضۀ محصول یا خدمتی است که در حال حاضر کمیاب است یا در آیندۀ نزدیک کمیاب میشود. برای مثال، وقتی شرایط اقتصادی به سمت رکود پیش میرود، تقاضا برای قطعات یدکی خودرو و تعمیر لوازم خانگی بیشتر و بیشتر میشود. در نتیجه، هر شرکتی که بتواند این قبیل محصولات و خدمات را زودتر عرضه کند، برنده خواهد شد
2️⃣تولید محصولات و خدمات موجود به روشی جدید یا بهتر
برای این منظور باید تغییراتی اساسی در محصولات و خدمات موجود ایجاد کنیم تا بتوانیم عملکرد آنها را ارتقا بدهیم و مشکلاتشان را کمتر کنیم. برای مثال، شرکت پرینگلِز به این دلیل به بزرگترین تولیدکنندۀ چیپس در دنیا تبدیل شد که توانست چیپسی تولید کند که برخلاف محصولات موجود در بازار، خرد نمیشود و بوی ماندگی نمیگیرد. یا شرکت داکِرز با عرضۀ لباسهایی که چروک نمیشوند، به یکی از بزرگترین برندهای بازار مُد تبدیل شد
3️⃣تولید محصولات و خدمات کاملاً جدید و بیسابقه
در این روش، روی فرصتهایی سرمایهگذاری میکنیم که زندگی و کسب و کار مشتریانمان را دگرگون میکنند. برای مثال، تولید و عرضۀ تفلون توسط شرکت چیمورس، صنعت وسایل پخت و پز را دگرگون کرد و شرکت را به یکی از بزرگترین شرکتهای شیمیایی در دنیا تبدیل نمود
@bazaryabimodern1987