💢اهمیت مشتری در دنیای امروزی
💢اهمیت مشتری در دنیای امروزی
@bazaryabimodern1987
👈یکی از راههای موفقیت هر کسب و کاری، مشتریمداری و توجه کامل به مشتریان شرکت است. با این حال، بسیاری از شرکتها، به معنای واقعی کلمه متوجه اهمیت مشتری نیستند
👈برای همین، میخواهم با کمک جملاتی از بزرگان کسب و کار، شما را با اهمیت روزافزون مشتری بیشتر آشنا کنم:
✅هدف هر شرکتی، جذب و حفظ مشتری است، چون تنها کار سودآور در هر شرکتی همین کار است (پیتر دراکر)
✅مشتری وفادار و مشتری منتقد، بهترین دوستان هر کسب و کاری هستند (استیو لئونارد)
✅قانون اول: همیشه حق با مشتری است. قانون دوم: اگر مشتری اشتباه میکند، قانون اول را بخوانید (استیو لئونارد)
✅مشتری تنها کسی است که میتواند همه ما را با خرید کردن از رقبایمان، از کارمان اخراج کند (سَم والتون)
✅بهترین راه حفظ مشتریانتان این است که همیشه راهی بیابید که بیشترین منافع را در مقابل کمتری هزینهها به آنان بدهید (جَک وِلش)
✅اگر به مشتریانتان فکر نمیکنید، اصلا فکر نمیکنید (ضربالمثل آمریکایی)
✅اگر مشتریمحور نباشیم، بهترین خودروهایمان هم پشیزی نمیارزند (هِنری فورد)
✅به جای فروش بیشتر، مشتریان وفادارتر و سودآورتری پیدا کنید (کاترین بارچِتی)
✅هر چقدر مشتریان بیشتری را حفظ کنید، باز هم کم است (نایجِر ساندِرز)
✅هدف هر کسب و کاری، پیدا کردن مشتریانی است که با خودشان مشتریان جدیدی میآورند (اُسِریو سینگ)
✅خدمات به مشتری خوب، کمهزینهترین راه موفقیت هر کسب و کاری است (سالی گرونو)
✅ارایه خدمات عالی به مشتری، کار یک واحد نیست، وظیفه همه ماست (شعار هِولت پاکارد)
✅سعی کنید بفهمید مشتری به چه چیزی نیاز دارد و فراتر از آن را به او عرضه کنید. همچنین بفهمید مشتری چه چیزهایی دوست ندارد و از آنها دوری کنید (استیو جابز)
✅بهترین شرکتها، مشتری جذب نمیکنند، بلکه مشتریانشان را به طرفداران دو آتشه تبدیل میکنند (کِن بلانچارد)
✅به جای این که مشتری را به عنوان یک کیف پول ببینیم، باید او را به عنوان یک انسان ببینیم (جان کارلسون)
✅همواره سعی کنید سرسختترین مشتریانتان را راضی نگه دارید، چون بعد از آن راضی نگه داشتن بقیه مشتریان برایتان آسان میشود (ضربالمثل مدیریتی)
✅اگر نمیتوانید لبخند بزنید، فروشگاهتان را باز نکنید (ضربالمثل چینی)
@bazaryabimodern1987