💢در کارهای خیریه شریک شوید
💢در کارهای خیریه شریک شوید
@bazaryabimodern1987
👈بازاریابی و فروش اغلب اوقات با فریبکاری مردم برای پول گرفتن از آنها شناخته میشود. این در حالی است که بازاریابها خودشان را کسانی میدانند که محصولات مورد نیاز مردم را به آنها معرفی و ارائه میکنند
👈اگر چه بازاریابها و فروشندگان مدام ادعا میکنند که خواستهها و نیازهای مشتریان را بر هر چیزی اولویت میدهند، اما این بدان معنا نیست که مادر تِرِزا هستند
👈به بیان دیگر، در جهانی که هر کسی به فکر منافع خودش است، ما بازاریابها و فروشندگان هم باید به این موضوع فکر کنیم که چگونه میتوانیم مشتریانمان را تشویق کنیم پولشان را به ما بدهند، نه به رقبایمان؟
👈یکی از بهترین راهها برای آن که هم خودمان را از اتهام فریبکاری مبرّا کنیم و هم مشتریانمان را تشویق کنیم به جای رقبا از ما بخرند، بازاریابی خیریهای است. یعنی محصول و برندمان را به یک فعالیت خیریهای متصل کنیم
👈فروشگاههای زنجیرهای تِسکو نمونه خوبی در این زمینه هستند. این شرکت از سال 1992 از استراتژی بازاریابی خیریهای استفاده میکند و در آن به ازای هر 10 دلاری که مشتریان از فروشگاههای شرکت خرید میکنند، یک کوپن ویژه میدهد
👈مشتریان میتوانند این کوپنها را به هر مدرسهای که دلشان میخواهد، بدهند تا آن مدرسه، با مراجعه به یکی از فروشگاههای تِسکو، لوازم مورد نیازش را بخرد
👈تِسکو با اجرای این استراتژی، تا کنون بیش از 100 میلیون دلار به مدارسی که خود مشتریان آنها را انتخاب کردهاند، کمک کرده است
👈این استراتژی، مزیتهای فراوانی برای تِسکو به دنبال داشته که مهمترینشان عبارتند از:
1️⃣مشتریان بیشتری را جذب تِسکو کرده است، به خصوص مشتریانی که انسانهای شریفی هستند و شرکت میتواند روی آنها حساب کند
2️⃣تِسکو منافع زیادی را برای جامعهای که در آن حضور دارد، خلق کرده است
3️⃣تِسکو یک چهره انسانی و مثبت از خود به نمایش گذاشته است
4️⃣چون این مشتریان هستند که مدارس را انتخاب میکنند، تِسکو تقریبا مطمئن است که پول به نیازمندترین مدارس میرسد
5️⃣مشتریان تشویق میشوند با خریدن بیشتر و مستمر از تِسکو، به مدرسه مدنظرشان بیشتر کمک کنند. این کار هم به نفع تِسکو است و هم به نفع مدارس محروم
6️⃣تِسکو به کارمندانش هم روحیه و انگیزه میدهد که در یک شرکت خیریهای کار میکنید که میخواهد مدارس محروم را توسعه بدهد
@bazaryabimodern1987