👈 نکات لازم برای موفقیت مدیر بازاریابی و فروش
👈 نکات لازم برای موفقیت مدیر بازاریابی و فروش
@bazaryabimodern1987
✍ شما برای هر برنامه بازاریابی خود با افراد متفاوتی از جمله مدیران کسبوکار، مشتریان، نمایندگان فروش، کارکنان خلاق، متخصصان فناوری، مدیران تولید و... در ارتباط خواهید بود.
🔹 لازم است با رعایت نکات زیر موفقیت خود را افزایش دهید:
۱ - اجازه دهید تا شور و شوق شما بدرخشد.
سعی کنید شور و شوقتان در کار را بروز دهید.
▫️شما ممکن است مدیر بازاریابی باشید، اینکه در کارتان انگیزه داشته باشید مانند موجی فراگیر میشود و باعث میشود که همکاران شما نیز به وجد آمده و پرانرژیتر کار کنند.
۲ - در کارتان متعادل باشید.
شما برای دو نهاد کار میکنید، از یک سو تیم اجرایی خود که از شما انتظار کمک برای رسیدن به اهداف مالی را دارند و از سوی دیگر مشتریان که انتظار دارند تحت تاثیر شما قرار بگیرند و از محصولات و خدمات شما راضی باشند.
▫️این دو نهاد در تلاش برای هم زیستی با هم هستند و در این میان نیروهای مخالف شما را به چالش میکشند اما اگر شما بتوانید تعادل را برقرار کنید یک مدیر بازاریابی برجسته خواهید بود.
۳ - با افراد ارتباط خوب برقرار کنید.
شما برای هر برنامه بازاریابی خود با افراد متفاوتی از جمله مدیران کسبوکار، مشتریان، نمایندگان فروش، کارکنان خلاق، متخصصان فناوری، مدیران تولید و... در ارتباط خواهید بود.
▫️این افراد شخصیتهای مختلفی
دارند و از اصول متفاوتی پیروی میکنند، شما باید بتوانید ارتباط و همکاری خود با آنها را به بهترین شکل حفظ کنید.
۴ - اطلاعات خود را از فروش افزایش دهید.
همکاری شما با تیم فروشتان یکی از مهمترین اصول است، بهطوری که بازاریابی و فروش حرفهای زمانی موفق میشوند که دست در دست هم کار کنند.
۵ - اهرم اینترنت را جدی بگیرید.
از آن جایی که بازاریابی به سمت دنیای دیجیتال میرود، درک گستردهای از استراتژیهای بازاریابی مبتنی بر اینترنت ضروری خواهد بود.
▫️شرکتها از شما انتظار دارند بتوانید با استفاده از رسانههای اجتماعی و وبلاگنویسی و استراتژیهای پرداخت و... با مشتریان آنلاین ارتباط برقرار کنید.
۶ - زندگی را برای همه آسان کنید.
برخی از موثرترین برنامههای بازاریابی ساده و روشن هستند.
▫️پیام بازاریابی شما زمانی که آن را در سادهترین فرم و آسان برای هضم ارائه دهید در همه جا پخش خواهد شد و مشتریانتان درک بهتری از ویژگیهای محصول شما و سودمندی آن به دست میآورند.
۷ - به خودتان اعتماد کنید.
شما در کارتان از حمایت و کمک بسیاری از افراد استفاده میکنید و در هر سطح از مشارکت و ارایه نظرات و پیشنهادات بسیاری وجود دارند که به شما کمک میکنند.
▫️اما شما نیاز دارید تا با اعتمادبهنفس و اقتدار برای شرکت تصمیمگیری کنید.
▫️ولی توجه داشته باشید که استراتژیهای بازاریابی و تیم بازاریابی شما، تنها با هدایت و رهبری شما پیش میروند.
۸ - نخستین نفری باشید که با مشتریان خود تعامل میکنید.
به عنوان مدیر بازاریابی باهوش و دقیق، آیندهنگری و نوآوری به شما کمک میکنند تا محصولات یا خدمات خود را توسعه و ترویج دهید.
▫️شما راهنمای دیگران خواهید بود به جای اینکه بهطور مداوم ایدههای دیگران را تکرار کنید.
۹ - وظایف و فعالیتها را اداره کنید.
به عنوان یک مدیر بازاریابی، با افراد و پروژههای مختلفی در فضای کاری، دفتر و بازار ارتباط دارید.
▫️برای برقراری تعادل و مدیریت صحیح از شما انتظار میرود که بتوانید کارتان را در زمان معین با بودجه مناسب تکمیل کنید.
۱۰ - خودتان را در دسترس کارکنان قرار دهید.
به عنوان کسی که میتواند بازخورد یا مشاوره دهد به کارکنانتان کمک کنید.
@bazaryabimodern1987