👈 تقسیم بندی مشتریان
شنبه, ۱۷ آذر ۱۴۰۳، ۰۹:۰۸ ق.ظ
👈 تقسیم بندی مشتریان
@bazaryabimodern1987
🔹 کاملا راضی و وفادار😊
این دسته به برند ما وفادار هستند و از محصولاتمان خرید میکنند.
🔹 بی تفاوت 😐
در صورت پیشنهاد بهتر یا نارضایتی کوچک، یا حتی تخفیف، برند و کالای ما را رها میکنند و سراغ رقبا میروند.
🔹 ناراضی 😔
ناراضی هستند، دیگر سراغ برند ما نمیآیند و ممکن است تبلیغات منفی هم درباره برند ما انجام بدهند.
🔹 گروگان 🤐
افرادی که در اوج نارضایتی از محصول ما به سر میبرند، مجبورند از ما خرید کنند و چاره دیگری هم ندارند و به خاطر همین تعارض هم تا میتوانند از برند بد میگویند و تبلیغات منفی میکنند.
🔹 مبلغ 😏
از ما خرید نمیکنند اما تبلیغ ما را میکنند، معمولا هم افرادی هستند که به برند ما علاقمند هستند ، اما توانایی خرید خدمت یا کالای ما را ندارند.
@bazaryabimodern1987
سلام و روزبهخیر
در ابتدای راهاندازی یک کسبوکار، ما باید به دنبال چه دسته از مشتریان باشیم؟ اصولاً آیا پس از مشخص کردم جامعه هدف، باید در ابتدا دغدغه نوع مشتری را داشته باشیم؟