💢با مشتریانتان یکسان برخورد نکنید
💢با مشتریانتان یکسان برخورد نکنید
@bazaryabimodern1987
👈یکی از اشتباهاتی که خیلی از فروشندگان مرتکب میشوند این است که با یک روش یکسان با تمام مشتریانشان تعامل و مذاکره میکنند
👈این دسته از فروشندگان فراموش میکنند که هر مشتری، ویژگیهای شخصیتی، انگیزهها و نیازهای خاص خودش را دارد و نمیتوانیم با همۀ آنها به یک صورت تعامل کنیم
👈در حقیقت، این فروشندگان، به روشی با مشتریان تعامل میکنند که خودشان میپسندند نه مشتریان
👈در مقابل، فروشندگان حرفهای و آموزشدیده، ابتدا روحیات مشتریانشان را بررسی و سپس روش تعامل با آنها را تعیین میکنند. بر این اساس میتوانیم مشتریان بالقوهمان را به این چهار دسته اصلی تقسیم کنیم:
1️⃣مشتریانی که خواهان پاسخ سریع و خلاصۀ ما به سوالات و خواستههایشان هستند
2️⃣مشتریانی که خواهان پاسخهای مفصل و با جزئیات هستند
3️⃣مشتریانی که ابتدا میخواهند با ما ارتباط بگیرند و مطمئن شوند که فروشنده قابل اطمینانی هستیم
4️⃣مشتریانی که دوست دارند از خریدشان لذت ببرند و به خرید به عنوان یک تعامل اجتماعی نگاه میکنند
👈پس برای تعامل درست با مشتریمان، ابتدا باید ببینیم جزء کدام یک از این گروههاست و سپس نوع تعاملمان را با روحیات او هماهنگ کنیم
👈برای مثال، اگر مشتری خواهان پاسخهای مفصل و با جزئیات است، باید پاسخهایمان را به صورت مکتوب و همراه با عدد و رقم و جدول و نمودار به او ارائه کنیم. بدیهی است که اگر این گونه رفتار نکنیم، نمیتوانیم مشتری را جذب کنیم
👈ولی اگر مشتری بالقوهمان خواهان یک خرید لذتبخش است، باید از ارائه جزئیات اضافی خودداری کنیم و مثلاً با او در یک رستوران یا استخر قرار بگذایم و همزمان با صرف شام یا شنا کردن، دربارۀ فروش محصولمان هم مذاکره کنیم
@bazaryabimodern1987