💢سریع تخفیف ندهید
💢سریع تخفیف ندهید
@bazaryabimodern1987
👈فروشندگانی که به خوبی آموزش ندیدهاند، وقتی با مخالفت مشتری با قیمت پیشنهادیشان مواجه میشوند، خیلی سریع سراغ تخفیف میروند. این دسته از فروشندگان از این دو اصل مهم غافلاند:
1️⃣اگر ارزش محصولمان را برای مشتری بالقوه به خوبی توضیح نداده باشیم، هر چقدر هم که قیمتمان را کاهش بدهیم، باز هم از نظر مشتری قیمتمان بالاست
2️⃣بیشتر مشتریان وقتی با قیمتمان مخالفت میکنند، منظورشان قیمت محصولمان نیست بلکه منظورشان هزینههای کلیشان است
👈برای همین، وقتی با مخالفت مشتری با قیمت اعلامیمان مواجه میشویم، باید روی این دو استراتژی تمرکز کنیم:
1️⃣باید به جای تخفیف دادن، به مشتری توضیح بدهیم که برای مقایسۀ قیمت ما با رقبا، باید کیفیت محصول و خدمات ما را هم در نظر بگیرد. آن وقت است که متوجه میشود قیمتمان بالا نیست
2️⃣باید به مشتری تفاوت بین «قیمتی که برای خرید محصول ما یا رقبا میپردازد» و «هزینههایی که باید در طول زمان بپردازد» را توضیح بدهیم
👈برای مثال، فرض کنید مشتری بالقوه به ما میگوید تصمیم گرفته به جای تجهیزات آزمایشگاهی گران قیمت ما، یک سری تجهیزات ارزان قیمت بخرد
👈در این حالت، بهترین دلیلی که میتوانیم برای مشتری بیاوریم، این است که به او توضیح بدهیم «اگر الان تجهیزات آزمایشگاهی ارزان بخرید، در آینده چه هزینههای گزافی را باید پرداخت کنید. مثلاً اگر تشخیصتان اشتباه باشد و بیمار از شما شکایت کند، باید دهها برابر مبلغی که صرفهجویی میکنید را به عنوان خسارت به مشتری بپردازید»
@bazaryabimodern1987