MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

بسم الله الرحمن الرحیم

ای نام تو بهترین سرآغاز بی‌نام تو نامه کی کنم باز

در این وبلاگ سعی شده تا تمام تجربیات و یافته هایی که در دوران تحصیلی یا کاری داشته ام را در اختیار هموطنان قرار دهم با امید به اینکه شاید مفید واقع گردد و بتواند تاثیری در امر خدمت رسانی به صنعت این مملکت داشته باشد.رسالت اصلی این سایت معرفی و آموزش نحوه ارتباط میان فروشنده با مشتری و چگونه مشتری مداری کنیم تا بیشترین فروش را داشته باشیم همواره پیروز و سلامت باشید

⭕️▪️ارزش مشتری در کسب و کار چیست و نقش آن در افزایش سود شرکت چیست؟
@bazaryabimodern1987
احتمالاً این نکته به گوشتان خورده است که مدل‌های کسب و کار موفق به جای آنکه بر افزایش هزینه‌های بازاریابی و پیدا کردن مشتریان جدید متمرکز باشند، بیشتر بر حفظ مشتریان موجود و نگهداری آنها متمرکز می‌شوند. اما راه عملیاتی برای اندازه‌گیری موفقیت در این مسیر چیست؟
اینجاست که باید با یک شاخص تخصصی به نام ارزش مشتری یا ارزش طول عمر مشتری Customer Lifetime Value آشنا شوید.
ارزش مشتری به مقدار سودی گفته می‌شود که یک مشتری طی دوره‌ای از زمان برای یک کسب و کار ایجاد می‌کند. این مفهوم نشان می‌دهد که هر مشتری برای یک کسب و کار چقدر ارزش دارد و چقدر باید برای جذب و حفظ او سرمایه‌گذاری شود. ارزش مشتری را می‌توان با استفاده از فرمول زیر محاسبه کرد:
ارزش مشتری = (میانگین درآمد هر خرید × تعداد خرید در سال) × مدت زمان حضور مشتری
برای مثال، اگر یک مشتری در هر خرید به طور متوسط ۵۰۰ هزار تومان خرج کند و در سال ۴ بار خرید انجام دهد و به مدت ۵ سال با کسب و کار همکاری کند، ارزش او برابر است با:
(۵۰۰ هزار تومان × ۴) × ۵ = ۱۰ میلیون تومان
با داشتن این اطلاعات، کسب و کار می‌تواند بفهمد که چقدر باید برای بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش به این مشتری اختصاص دهد.
با شناختن ارزش مشتری، کسب و کار می‌تواند راه‌هایی را برای افزایش آن پیدا کند. برخی از راه‌های افزایش ارزش مشتری عبارتند از:
▪️ افزایش وفاداری مشتری: با راه‌اندازی برنامه‌های وفاداری، پاداش، تخفیف و جوایز، می‌توان مشتریان را تحریک کرد تا بیشتر و با تکرار خرید کنند و از این طریق به کسب و کار وفادار بمانند.
▪️ افزایش سبد خرید: با پیشنهاد محصولات و خدمات مکمل، جایگزین یا بهبود یافته، می‌توان مشتریان را تحریک کرد تا در هر خرید بیشتر خرج کنند تا از این طریق متوسط درآمد از خرید مشتری یا کاربر (ARPU) افزایش یابد.
▪️ افزایش رضایت مشتری: با ارائه خدمات پس از فروش مناسب، پاسخگویی به شکایات و نظرات، حل مسائل و درخواست‌ها، می‌توان به مشتریان نشان داد که به آن‌ها اهمیت می‌دهیم و از آن‌ها قدردانی می‌کنیم. این کار باعث می‌شود که مشتریان راضی باشند و به کسب و کار اعتماد کنند و مدت زمان حضور آن‌ها را طولانی‌تر کنند.
به طور خلاصه، ارزش مشتری یک شاخص مهم برای سنجش عملکرد و رشد یک کسب و کار است. با محاسبه و افزایش ارزش مشتری، کسب و کار می‌تواند بهینه‌سازی هزینه‌ها، افزایش درآمدها و تقویت روابط با مشتریان را انجام دهد.
@bazaryabimodern1987

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی