💢نزدیک شدن به مشتری
💢نزدیک شدن به مشتری
@bazaryabimodern1987
👈 نزدیک شدن به مشتری (Approach)، مرحلهای در فرایند فروش است که فروشنده برای نخستین بار با مشتری بالقوه ملاقات میکند
👈 اگر به خوبی به مشتری نزدیک بشویم، احتمال فروش به او را به شدت افزایش میدهیم. برای همین، متخصصان فروش این شش روش را برای نزدیکی بهتر به مشتری پیشنهاد میکنند
1️⃣ نزدیک شدن ممتاز (Premium approach)
در این روش، قبل از شروع جلسه با مشتری، هدیهای به او میدهیم تا او را از نظر روانی تحت تاثیر قرار بدهیم
2️⃣ نزدیک شدن با سوال (Question approach)
در این روش، جلسه با مشتری را با طرح سوالی چالشی آغاز میکنیم تا ذهن او را به موضوع بحثمان علاقهمند کنیم
3️⃣ نزدیک شدن با محصول (Product approach)
در این روش، قبل از شروع جلسه با مشتری، نمونهای از محصول را به او میدهیم تا بتواند آن را تست و ارزیابی کند. مبنای این روش آن است که وقتی مشتری محصولی را تست میکند، تا حدودی از نظر عاطفی به آن وابسته میشود
4️⃣ نزدیک شدن شبکهای (Network approach)
در این روش، در ابتدای جلسه با مشتری، نام تعدادی از مشتریان فعلیمان را که او میشناسد، میآوریم تا این برداشت ذهنی در مشتری شکل بگیرد که بیشتر کسانی که مثل من هستند، این محصول را خریدهاند
5️⃣ نزدیک شدن تجویزی (Prescriptive approach)
در این روش، جلسه با مشتری را با بیان بزرگترین مشکل او که به محصولمان مربوط است، آغاز میکنیم تا مشتری متوجه بشود که ما از مشکلاتش آگاه هستیم و راهکار حل آنها را میدانیم
6️⃣ نزدیک شدن دوستی فوری (Instant buddy approach)
در این روش، جلسه با مشتری را با یک شوخی راجع به خودمان یا محصولمان آغاز میکنیم. البته این روش برای زمانی مناسب است که قبل از جلسه حضوری، چند بار با مشتری مذاکره تلفنی انجام داده باشیم
@bazaryabimodern1987