💢نقش خدمات در برندینگ
💢نقش خدمات در برندینگ
@bazaryabimodern1987
👈خدمات مشتریان به نحوی حیاتی روی برند ما اثر میگذارد زیرا برند در یک ارتباط تنگاتنگ با هر مشتری حیات مییابد
👈در حقیقت، تعاملاتی مثل مرجوع کردن کالا با جر و بحث، تاخیرهای طولانی در پاسخگویی به مشتری، دست به سر کردن مشتری، کارمندان بیدقت و بد خلق همه عواملی هستند که میتوانند نسبت به برندمان احساس بدی بهوجود بیاورند و آن را نابود کنند
👈گاهی این تعاملات درست وقتی پیش میآیند که مشتری مشغول بررسی و انتخاب برندمان یا مشغول حل یک مشکل مثل مرجوع کردن کالاست. در نتیجه، انجام درست این قبیل تعاملات در بسیاری موارد آخرین تماس مشتری با ما پیش از خرید دوباره است و نقش مهمی در وفاداری مشتری به برندمان دارد
👈اما مشکل بزرگتر اینجاست که بسیاری از شرکتها به این قبیل تعاملات خدماتمحور توجه نمیکنند چون به اشتباه تصور میکنند این قبیل خدمات ربطی به برندسازی ندارد، بلکه یک برند با کمک تبلیغات و کمپینهای جذاب ساخته میشود
👈اما در مقابل، شرکتهای حرفهای به خوبی میدانند که این قبیل تعاملات خدماتی است که برند را میسازد و اگر این تعاملات را به خوبی مدیریت نکنند، تمام تلاش و هزینهشان در تبلیغات و کمپینها به باد میرود
👈برای مثال، آویس که از قویترین برندهای کرایه خودرو است را در نظر بگیرید. وقتی به این شرکت سر میزنید، در آنجا با مردان و زنان بسیار خوشپوش و مودبی مواجه میشوید. تقاضا و درخواست شما با دقت و ادب بسیاری بررسی و پاسخ داده میشود. در نتیجه، شما با احساسی خوب از انتخابتان و احساسی خوب نسبت به برند آویس، شعبه آن را ترک میکنید
👈آویس برای ایجاد این فرهنگ خدماتی در شرکتش، به این صورت کار میکند که همه کارمندان تازه استخدام شده، کارشان را از شستن خودرو و تحویل آن به مشتری آغاز میکنند تا از همان ابتدا متوجه شوند که تحویل یک خودروی تمیز به مشتری و رعایت ادب در این کار است که برند آویس را میسازد، نه هیچ چیز دیگری
@bazaryabimodern1987