💢متقاعدسازی به وسیله تمایز
💢متقاعدسازی به وسیله تمایز
@bazaryabimodern1987
👈ما در عصری زندگی میکنیم که همه به دنبال چیزهای بهتر، ارزانتر، سریعتر و آسانتر هستند. در حقیقت، مردم دوست دارند کارها و درخواستهایشان سریعتر، آسانتر و بهتر انجام شود
👈از اینرو شرکتهای پست تلاش میکنند بستههای پستیمان را سریعتر به مقصد برسانند؛ فستفودها تلاش میکنند سفارشمان را سریعتر تحویل بدهند؛ مشاوران کسب و کار تلاش میکنند ما را سریعتر ثروتمند کنند؛ و شبکههای اجتماعی تلاش میکنند حجم زیادی از اطلاعات را ظرف مدت کوتاهی در اختیارمان قرار بدهند
👈به همین دلیل است که میتوانیم به کمک ارائه راهحلهایی سریعتر، آسانتر و بهتر، نظر موافق دیگران، به خصوص مشتریانمان را جلب کنیم
👈چرا سریعتر؟ چون مردم دوست دارند همین حالا به نتیجه دلخواهشان برسند. چرا آسانتر؟ چون مردم تنبل هستند و حوصله انرژی صرف کردن و زحمت کشیدن را ندارند. چرا بهتر؟ چون مردم همیشه خودشان را مستحق چیزهای بهتر میدانند و تصور میکنند میشود هر کاری را بهتر از قبل انجام داد
👈در حقیقت، اگر این سه عامل، یعنی سریعتر، آسانتر و بهتر را با هم ترکیب کنیم، یکی از تاثیرگذارترین روشهای متقاعدسازی را شکل میدهیم و میتوانیم با آن هر مشتریای را متقاعد کنیم به جای رقبا از ما بخرد
👈برای مثال، این فروشنده فرضی را در نظر بگیرید که با مشتریاش تماس میگیرد و میگوید: به جای هفته بعد، سفارشتان را امروز عصر به شما تحویل میدهیم. ضمن این که سفارشتان را درب منزلتان تحویل میدهیم و دیگر لازم نیست به فروشگاه بیایید. در ضمن، مدت گارانتی این سفارشتان به جای 12 ماه، 18 ماه خواهد بود
👈این مثال، یک اصل مهم در متقاعدسازی را به ما یادآوری میکند: اصل حیرتآفرینی. این اصل به ما میگوید: اگر میخواهید مشتریانتان را متقاعد کنید، همیشه ادعاهای بزرگتری را مطرح و آن را اثبات کنید
@bazaryabimodern1987