💢مرامنامه اخلاقی بازاریابها
💢مرامنامه اخلاقی بازاریابها
@bazaryabimodern1987
👈بدون شک، رعایت اخلاق توسط بازاریابها و شرکتها، یکی از مهمترین نگرانیها و دغدغههای دولتها، جامعه و مشتریان است. به همین دلیل، میخواهم شما را با مرامنامه اخلاقی ارائه شده توسط انجمن بازاریابی آمریکا آشنا کنم
👈در بازاریابی، منظور از اخلاق، ارزشهایی هستند که جامعه از بازاریابها و شرکتها انتظار دارد به آنها پایبند باشند. به نوبه خود، ارزشها به مواردی گفته میشود که کل جامعه آنها را مطلوب، ارزشمند و سودمند تلقی میکنند
👈برای مثال، ارائه تمام اطلاعات لازم به مشتری و پنهان نکردن برخی از اطلاعات، یک عمل اخلاقی در بازاریابی است چون با ارزشهای مورد احترام جامعه مبنی بر راستگویی، تطابق دارد
👈به طور کلی، دولتها، جوامع و مشتریان انتظار دارند بازاریابها به این ارزشهای اخلاقی پایبند باشند:
1️⃣صداقت در هر گونه تعامل با مشتریان، شبکههای توزیع، تامینکنندگان و به طور کلی تمام گروههایی که با شرکت کار میکنند
2️⃣پذیرش مسئولیت تمام استراتژیها، برنامهها و کمپینهای بازاریابی که شرکت اجرا میکند، به خصوص در مواقعی که مشکلی به وجود میآید
3️⃣احترام به تفاوتهای فردی، فرهنگی، نژادی و غیره بین مشتریان و به طور کلی بین تمام کسانی که با شرکت سروکار دارند
4️⃣شفافیت در تمام فعالیتها، برنامهها و اقداماتی که شرکت در بازار انجام میدهد
5️⃣تلاش برای یک شهروند خوب بودن به معنای پایبندی به تمام وظایف قانونی، اقتصادی، اجتماعی و خیرخواهانهای که شرکت باید آنها را به درستی و به صورت کامل انجام بدهد
@bazaryabimodern1987