💢دلیل پرحرفی فروشندگان را میتوان در نیازهای روانی زیر جستجو کرد
💢دلیل پرحرفی فروشندگان را میتوان در نیازهای روانی زیر جستجو کرد
@bazaryabimodern1987
1️⃣نیاز به اهمیت
اکثر انسانها دوست دارند نشان بدهند فرد مهم، مطلع، باهوش و زرنگی هستند. به همین دلیل است که وقتی مشتری در حال صحبت کردن است، فروشنده، احساس بااهمیت بودن نمیکند و در نتیجه، حرف مشتری را قطع میکند تا با پرحرفی به او نشان بدهد چقدر مطلع و باهوش است
2️⃣ترس از ناشناختهها
چون فروشندگان نمیدانند مشتری ممکن است درباره چه موضوعی صحبت کند، بر گفتگو سوار میشوند تا احساس امنیت کنند
3️⃣نیاز به کنترل
اکثر فروشندگان به غلط بر این باورند که برای کنترل فرایند فروش، باید مدام صحبت کنند و کمتر به مشتری اجازه بدهند صحبت کند
4️⃣دوست نداشتن سکوت
خیلی وقتها مشتری در حال فکر کردن است و در نتیجه ساکت میماند. به طور کلی، هر زمانی که سکوت حکمفرماست، فروشنده احساس ترس میکند و اذیت میشود و در نتیجه تلاش میکند سکوت را با حرفهای بیهوده و پرحرفی بشکند
5️⃣بیصبری
بیشتر مشتریان، به خصوص مشتریانی که بار اول است با فروشنده ملاقات میکنند، به سوالات و حرفهای او پاسخهای کوتاه و خلاصه میدهند یا سرعت پاسخگوییشان بسیار پایین است. به همین دلیل، فروشنده احساس میکند فضای گفتگو و مذاکره مثبت نیست و در نتیجه دلسرد میشود و تلاش میکند با پرحرفی، به تصور خودش، فضا را مثبت کند
👈اما یادمان باشد، صحبت مداوم و طولانی فروشنده، از نظر مشتری بسیار رنجآور، خستهکننده و آزاردهنده است و برای همین، بیشتر مشتریان به دنبال راه فرار میگردند تا از شر فروشنده پرحرف خودشان را نجات بدهند
👈پس به جای تلاش برای رفع پنج نیازی که باعث پرحرفیمان میشود، باید تلاش کنیم تکنیکها و روشهایی را فرابگیریم که مشتری را به حرف بیاوریم
@bazaryabimodern1987