💢روی مشتریان فراموش شده تمرکز کنید
💢روی مشتریان فراموش شده تمرکز کنید
@bazaryabimodern1987
👈یکی از تفکرات رایج در بین اکثر مدیران بازاریابی این است که سراغ جذابترین گروههای مشتریان و بازارها میروند و آنها را هدف میگیرند
👈در حقیقت، اکثر مدیران بازاریابی تصور میکنند که مشتریان ثروتمند یا بازارهای بزرگ، برای مدت طولانیتری مشتری آنها خواهند بود و در نتیجه، میتوانند فروش بیشتری از محل هدف گرفتن آن مشتریان یا بازارها به دست بیاورند
👈مشکل این رویکرد این است که شرکتهای دیگر هم معمولا همین مشتریان و بازارها را هدف میگیرند و اینجاست که رقابت شدیدی میان شرکتها به وجود میآید که باعث میشود فروش و سودشان کاهش یابد
👈به همین دلیل، شرکتها و مدیران بازاریابی هوشمند تلاش میکنند مشتریان و بازاریابی را پیدا کنند که بقیه شرکتها نسبت به آنها بیتوجهاند
👈برای مثال، باشگاه ورزشی زنجیرهای ساگا که در آمریکای شمالی فعال است، در تحقیقات بازار خود متوجه شد که اکثر باشگاههای ورزشی روی مشتریان جوان و نهایتا میانسال تمرکز و بقیه مشتریان یعنی افراد مسن را فراموش کردهاند
👈به همین دلیل، ساگا تصمیم گرفت روی افراد بالای 60 سال تمرکز کند. شرکت برای این منظور، برنامههای ورزشی و تمرینات خاصی را طراحی کرد که برای افراد مسن مناسب هستند
👈بعد از مدتی، ساگا متوجه شد بسیاری از این افراد تمایل دارند با نوههای خود به باشگاه بیایند. به همین دلیل، ساگا تصمیم گرفت اتاقکهای خصوصی در باشگاههایش ایجاد کند تا افراد مسن بتوانند با نوههایشان بازی و ورزش کنند
@bazaryabimodern1987