💢بیشتر، بهتر نیست
💢بیشتر، بهتر نیست
@bazaryabimodern1987
👈نامهای کامارو، کاپریس، شِوی، کانکورز، کوروت، ایمپالا، مونت کارلو، مونزا و وُگا، چه مفهومی برای شما دارند و شما را یاد چه چیزی میاندازند؟
👈باورتان میشود تمامی این اسامی که گفتم، مدلهای مختلف شورولت هستند؟
👈از طرف دیگر، آیا باورتان میشود هیچ برندی در دنیا به اندازه شورولت تبلیغ نمیشود؟ در چند سال اخیر، جنرال موتورز، مالک برند شورولت، سالانه بیش از 260 میلیون دلار برای تبلیغ این برند فقط در آمریکا هزینه کرده که معادل 630 هزار دلار در روز و بیش از 26 هزار دلار در ساعت است
👈اما وقتی جنرال موتورز در تحقیقات بازارش این سوال را میپرسد که در مورد مدلهای مختلف شورولت چه میدانید؟ با چند مدل آن آشنا هستید؟ و آیا تفاوت بین این مدلها را میدانید؟ پاسخهای افراد باعث شگفتزده شدن مدیران جنرال موتورز میشود چون میبینند علیرغم این همه تبلیغ، کسی با مدلهای مختلف شورولت آشنا نیست
👈بسیاری از برندهای دیگر هم مثل شورولت فکر میکنند چون باور دارند هر چقدر برندشان زیرمجموعههای بیشتری داشته باشد یا بیشتر تبلیغ شود، باعث تقویت برندشان میشوند
👈اما واقعیت این است که در برندینگ، بزرگ و بیشتر بودن به هیچ عنوان به معنای بهتر و قوی بودن نیست
👈برای اثبات این حرف بیاید نگاهی به عملکرد شورولت در 2022 بیاندازیم. با وجود این همه تبلیغات، فروش این برند 17 درصد کاهش یافت، 3 درصد دیگر از سهم بازارش را از دست داد و به جایگاه سوم بازار سقوط کرد و بعد از تویوتا و هوندا قرار گرفت
👈پس یادتان باشد، برخلاف تصور عامیانه، برندی که بیشتر تبلیغ میشود، لزوما فروش بیشتر و جایگاه بهتری در بازار ندارد، بلکه برعکس، فروش و جایگاهش را در بازار به مرور از دست میدهد
👈دلیل این واقعیت آن است که وقتی برندتان را بیش از حد گسترش میدهید و آن را تبلیغ میکنید، برعکس تصورتان، جایگاه آن در ذهن مشتریان، تنزل پیدا میکند و وقتی این اتفاق میافتد، هم فروشتان کمتر میشود و هم جایگاهتان را در بازار از دست میدهید
@bazaryabimodern1987