از دست دادن کنترل فروش
💢از دست دادن کنترل فروش
@bazaryabimodern1987
1️⃣قبل از آن که محصول را به درستی معرفی و مزایای رقابتی و منافع آن را توضیح داده باشند، قیمت محصول را اعلام میکنند. در نتیجه، مشتری چون شناخت درستی از محصول ندارد و ارزش آن را نمیداند، با قیمت اعلامی فروشنده مخالفت میکند
2️⃣بدون این که سوالات درستی از مشتری بپرسند تا نیازهایش را شناسایی کنند، بر اساس قضاوت شخصیشان پیشبینی میکنند که نیاز مشتری چیست و معمولاً هم در تشخیص نیازهای مشتری اشتباه میکنند. در نتیجه، روی منافعی از محصول تمرکز میکنند که برای مشتری جذاب نیست
3️⃣بدون بررسی دقیق و کسب شناخت اولیه از مشتری بالقوه، با او قرار ملاقات میگذارند و تازه در جلسۀ مذاکره میخواهند مشتری را بشناسند و در نتیجه، بیشتر وقتشان را از دست میدهند و نمیتوانند مشتری را به درستی به سمت خرید محصول هدایت کنند
4️⃣خجالت میکشند یا نمیتوانند مشتری را به سمت پرداخت پول سفارشش هدایت کنند. در نتیجه، مطالبات معوق زیادی به بار میآورند و مجبور میشوند وقت و انرژیشان را صرف جمعآوری مطالباتشان کنند نه صرف مشترییابی و افزایش فروش
5️⃣مواردی که در جلسات قبلی مطرح شدهاند را از مشتری پیگیری نمیکنند و به اشتباه تصور میکنند خود مشتری یادش میماند و کارهایی که باید انجام میداده را انجام میدهد
@bazaryabimodern1987