از تبلیغات متمایز استفاده کنید
💢از تبلیغات متمایز استفاده کنید
@bazaryabimodern1987
👈گاهی اوقات، مزیت رقابتی و پیشنهاد فروش منحصر به فرد محصول، بسیار ساده و مشابه رقبای دیگر است. به بیان دیگر، محصول در واقع فاقد مزیت رقابتی هیجانانگیزی است که توجه مشتریان را جلب و آنها را به خرید محصول تشویق کند
👈در چنین حالتی، میتوان با تزریق کمی خلاقیت و هیجان به پیام تبلیغاتی، محصول را از وضعیت بدون مزیت رقابتی خارج کرد
👈برای مثال، گُرولچ، یک شرکت آلمانی تولیدکنندۀ نوشیدنی است که مردان جوانی که طرفدار نوشیدنیهای باکیفیت هستند را هدف گرفته است
👈مزۀ نوشیدنیهای شرکت مثل مزۀ نوشیدنیهای سایر شرکتهای بزرگ آلمانی بود و در نتیجه، گُرولچ نمیتوانست روی مزه به عنوان مزیت رقابتی خود حساب کند
👈به همین دلیل، شرکت به تدریج بازارش را به شرکتهای بزرگتر آلمانی واگذار کرد. در نتیجه، شرکت به آژانس تبلیغاتی خود مأموریت داد تا برند شرکت را باز موضعیابی کند، به گونهای که فروش شرکت دو برابر شود و شرکت به جایگاه دوم بازار برسد
👈یکی از ویژگیهای گُرولچ این بود که فرایند تولید نوشیدنی در آن، آهستهتر از سایر رقباست، در نتیجه، نوشیدنیهای آن، طعم اصیلتری دارند
👈در نتیجه، آژانس تبلیغاتی مربوطه تصمیم گرفت همین ویژگی را به مزیت رقابتی گُرولچ تبدیل کند
👈بر همین اساس، گُرولچ کمپین تبلیغاتی جدیدی را شروع کرد که در آن روی این موضوع تمرکز شده بود که «وقتی نوشیدنیها با سرعت کمتری تولید میشوند، مزۀ بهتر و اصیلتری دارند»
@bazaryabimodern1987