🔴▪️فیلتر کلمات مثبت
🔴▪️فیلتر کلمات مثبت
@bazaryabimodern1987
🔅دانشمندان ثابت کردهاند که مثبت و منفی بودن کلماتی که قبل از مواجهه با یک پدیده میشنویم، بر ارزیابی ما نسبت به آن پدیده تاثیر دارد.
🔺اگر قبل از معرفی محصول خود، از سفری که داشتهاید صحبت کنید و آن را دلانگیز، بینظیر و فرحبخش توصیف نمایید، دقایقی بعد امکان این که مخاطب شما از محصولتان ارزیابی مثبتی داشته باشد افزایش مییابد. اگر کسی را به دفتر کار خود دعوت کردهاید، این کار را یکی از همکاران شما ممکن است انجام بدهد و برای مهمان شما پیش از جلسه یک فیلتر مثبت بسازد.
🔻خیلی از اهالی کسبوکار تصور میکنند که یک گفتگوی غیرکاری در ابتدای جلسه مذاکره یا جلسه فروش میتواند مفید باشد، که تا اینجا درست فکر میکنند؛ اما اکثر این افراد چنین گفتگوهایی را حول موضوعاتی مانند آلودگی هوا، ترافیک، شرایط ناامن کسبوکار و موضوعاتی منفی از این قبیل شکل میدهند و در نتیجه با بیان کلماتی منفی، فیلترهای نامناسبی را در ذهن مخاطب و مشتری تعبیه میکنند.
🔺هوشیار باشید و در مذاکره بعدیتان در دام چنین اشتباهی اسیر نشوید و در عوض، فیلترهاى ذهنى مثبت را فعال کنید.
@bazaryabimodern1987