💢کنترل را دست مشتری ندهید
💢کنترل را دست مشتری ندهید
@bazaryabimodern1987
1️⃣قبل از آن که مشتری نیازش را توضیح بدهد، نیاز او را پیشبینی میکنیم و در نتیجه، اگر پیشبینیمان اشتباه باشد، اعتماد مشتری را از دست میدهیم
2️⃣سعی میکنیم زمانبندی خرید مشتری را به جلو بیاندازیم و در نتیجه مجبور میشویم به او امتیازات و مشوقهای گوناگونی بدهیم
3️⃣زمانی با مشتری ملاقات میکنیم که آمادۀ خرید محصولمان نیست. مثلاً به تازگی خرید کرده یا هنوز با رقیبمان قرارداد دارد. در نتیجه فرصتهای آینده برای ملاقات با مشتری را از دست میدهیم
4️⃣سعی میکنیم مشتری را برای تصمیمگیری سریعتر تحت تاثیر قرار بدهیم و با این کارمان، او را به خطا میاندازیم و او محصول نامناسبی را انتخاب میکند و در نتیجه هم اعتماد او را از دست میدهیم و هم خودمان را گرفتار شکایتهای مشتری در مرحلۀ پس از فروش میکنیم
5️⃣قبل از آن که مشتری درخواست قیمت کند، قیمتمان را به او پیشنهاد میکنیم. در نتیجه، ناخودآگاه مشتری را به سمت چانهزنی زودهنگام هدایت میکنیم
6️⃣برای آن که با مشتری خودمانی شویم، بیش از اندازه با او درباره سرگرمیها و موضوعات مورد علاقهاش گفتگو میکنیم و مذاکرۀ فروش را به یک گپ دوستانه تبدیل میکنیم
7️⃣به جای آن که پاسخ اعتراض مشتری را در کمال آرامش و ادب بدهیم، با او بگو مگو میکنیم و احترام بینمان را از بین میبریم
8️⃣به جای آن که با مشتری ناراضی ابتدا ابراز همدرد کنیم، مانند یک روبات، شکایت او را ثبت و پیگیری میکنیم
9️⃣به جای آن که روی فروش محصولات جدید و گرانتر به مشتری تمرکز کنیم، فقط روی تکرار فروش محصولاتی که مشتری در حالت عادی از ما میخرد، تمرکز میکنیم
🔟مخالفت مشتری با محصولمان را خیلی جدی میگیریم و تلاش نمیکنیم تا با روشهای دیگری مخالفت او را از بین ببریم
@bazaryabimodern1987