وظایف اصلی یک مدیر مارکتینگ:
👈 وظایف اصلی یک مدیر مارکتینگ:
@bazaryabimodern1987
1️⃣افزایش آگاهی شرکت درباره بازار و اجزای اصلی آن شامل رقبا، مشتریان و عوامل اثرگذار بر بازار مثل روندهای اقتصادی، تجاری، تکنولوژیکی، سیاسی، قانونی، اجتماعی و غیره
2️⃣ طراحی و پیشنهاد استراتژیهای اصلی شرکت در حوزههای بازارهای هدف، نقشه راه توسعه بازارهای هدف، موضعیابی شرکت و برندها و محصولات آن در بازارهای هدف، سبد محصولات، قیمتگذاری، شبکههای توزیع و بازاریابی و پیشبرد فروش
3️⃣ پیشنهاد اصلاح و ارتقاء محصولات، خدمات و تعاملات شرکت با مشتریان با در نظر گرفتن روندهای بازار، نیازها و خواستههای مشتریان و محصولات و خدمات رقبا
4️⃣ ارائه ایده برای عرضه محصولات و خدمات جدید، کمپینهای تبلیغاتی و پروموشن خلاقانه، روشهای قیمتگذاری متمایز و شبکههای توزیع مدرن
5️⃣ برقراری و مدیریت ارتباط با مشتریان هدف با تمرکز بر چهار وظیفه جذب مشتریان جدید، حفظ مشتریان فعلی، ارتقاء مشتریان فعلی و بازگرداندن مشتریان از دست رفته
6️⃣ خلق و مدیریت برندهای شرکت و تلاش برای تقویت جایگاه آنها در ذهن مشتریان و در مقابل برندهای رقبا از طریق تحکیم مزایای رقابتی و احساسی برندهای شرکت
7️⃣ طراحی و اجرای کمپینها و برنامههای مارکتنیگ و برندینگ با تمرکز بر استراتژیهای اصلی و موضعیابی شرکت در بازارهای هدف
8️⃣ کنترل منظم برنامهها و کمپینهای مارکتینگ و برندینگ شرکت و ارائه پیشنهادات کاربردی برای اصلاح آنها
9️⃣ تشریح نقش واحدهای مختلف در موفقیت شرکت در بازار و تشویق واحدهای گوناگون به پایبندی به اصول و استراتژیهای مارکتینگ و برندینگ شرکت
🔟 هماهنگی برنامهها و کمپینهای مارکتینگ و برندینگ شرکت با اهداف و برنامههای واحدهای دیگر به خصوص واحد فروش
1️⃣1️⃣ شناخت تکنولوژیها و تاکتیکهای مدرن و کم هزینه مارکتینگ و برندینگ و بکارگیری آنها با هدف کاهش هزینههای مارکتینگ شرکت
2️⃣1️⃣ کنترل نقاط تماس شرکت با مشتریان از قبیل وبسایتها، شبکههای اجتماعی، اپلیکیشنها از منظر خلق محتواهای جذاب برای مشتریان هدف و برقراری روابط تعاملی با آنها
@bazaryabimodern1987