💢 چهار چالش افزایش کیفیت
@bazaryabimodern1987
👈 بدون شک، ارائه محصول باکیفیت، یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی است. با این حال، فیلیپ کاتلر، پدر بازاریابی مدرن دنیا، معتقد است که برای افزایش کیفیت باید مراقب این چهار چالش اصلی باشیم:
1️⃣ کیفیت معناهای فراوانی دارد و هر مشتری کیفیت را از دیدگاه خودش تعریف می‌کند. پس باید مراقب باشیم که تعریف کیفیت از نظر مشتریان هدف‌مان چیست
2️⃣ خیلی از مشتریان با نگاه کردن به محصول و حتی بررسی آن نمی‌توانند کیفیت آن را تشخیص بدهند. پس باید به مشتریان‌مان یاد بدهیم که چگونه می‌توانند کیفیت محصول‌مان را از رقبا تشخیص بدهند
3️⃣ بسیاری از شرکت‌هایی که رقیب هم هستند، محصولاتی با کیفیت نزدیک به هم  عرضه می‌کنند. در این بازارها، تاکید بر کیفیت، نقش چندانی در موفقیت یک برند یا محصول ندارد، پس باید روی عوامل دیگری تمرکز کنیم
4️⃣ کیفیت محصول را باید تا حدی افزایش بدهیم که قیمت آن برای مشتری به‌صرفه باشد و مشتریان حاضر باشند قیمت تعیین شده را بپردازند. عدم توجه به این اصل مهم، باعث ورشکستگی بسیاری از شرکت‌ها مثل موتورولا شد، چون محصولات بسیار باکیفیتی را به بازار عرضه می‌کردند ولی قیمت محصولات‌شان به قدری گران بود که مشتری حاضر نبود آن را بپردازد
 @bazaryabimodern1987