11 مانع بر سر موفقیت یک برنامه بازاریابی
💢 11 مانع بر سر موفقیت یک برنامه بازاریابی
@bazaryabimodern1987
1- واحد بازاریابی، بدون نظرخواهی از سایر واحدها، به خصوص واحد فروش، برنامه بازاریابی را طراحی میکند
2- واحد فروش، ارزشی به برنامه بازاریابی نمیدهد و آن را اجرا نمیکند یا آن را به صلاحدید خودش تغییر میدهد
3- واحد بازاریابی، پس از ارائه برنامه بازاریابی به واحدهای دیگر، بر نحوه اجرای برنامه بازاریابی نظارت نمیکند و در نتیجه، نمیتواند برنامه بازاریابی را به موقع اصلاح کند
4- برنامه بازاریابی، صرفا معادل یک کمپین تبلیغاتی فرض میشود و در آن، عناصری مثل محصول، قیمت و توزیع نادیده گرفته میشوند
5- برنامههای بازاریابی با استراتژی کلان شرکت و با یکدیگر تناقض دارند
6- واحدهای مختلف شرکت در مقابل تغییراتی که در برنامه بازاریابی پیشنهاد شده، مقاومت میکنند
7- واحد بازاریابی به دلیل اجرای یک یا چند برنامه موفق در گذشته، دچار غرور رقابتی میشود و برنامههای بعدی را با سهلانگاری طراحی میکند
8- برنامه بازاریابی صرفا بر اساس ایدههای مدیران ارشد، طراحی میشود نه بر اساس ایدهها و واقعیتهای مدنظر کارمندان اجرایی و به خصوص فروشندگان شرکت
9- در طراحی برنامه بازاریابی، صرفا به اطلاعات به دست آمده از تحقیقات بازار توجه میشود نه به اطلاعات و تجربیات فروشندگان شرکت
10- در طراحی برنامه بازاریابی، نظرات مشتریان، اعضای شبکههای توزیع و سایر ذینفعان نادیده گرفته میشود
11- هنگام طراحی برنامه بازاریابی، واکنش رقبا نادیده گرفته میشود و استراتژیهای لازم برای مقابله با اقدامات آنها طراحی نمیشود
@bazaryabimodern1987