💢 مدل COPS در جلب رضایت مشتری
💢 مدل COPS در جلب رضایت مشتری
@bazaryabimodern1987
1️⃣ فرهنگ (Culture)
🔸 باید با آموزش مستمر کارمندان و تاکید بر اهمیت و نقش رضایت مشتری در بقای یک کسب و کار، فرهنگ مشتریمداری را در شرکتمان گسترش بدهیم. یکی از بهترین راهها برای این منظور، تماس مستمر مدیران ارشد شرکت با مشتریان است
2️⃣ سازمان (Organization)
🔸 ساختار سازمانی شرکتها باید به گونهای باشد که از تلاشهای مربوط به جلب رضایت مشتری، حمایت کند. به همین دلیل است که شرکتهای حرفهای، واحدی به نام «واحد مشتری» در ساختار سازمانیاش دارند که وظیفه اصلیاش، پیگیری مسائل مربوط به مشتریان و نظارت بر نوع برخورد واحدهای دیگر شرکت با مشتریان است
3️⃣ فرایندها (Process)
🔸 فرایندهای کاری شرکتها باید تا حد امکان ساده، سریع، منظم، بدون خطا و مطابق با میل مشتریان طراحی شوند. برای مثال، شرکتهای حرفهای، فرایندهای تحویل سفارش به مشتری را بر اساس درخواست مشتری تنظیم میکنند و این مشتری است که تعیین میکند چه روزی، چه ساعتی و با چه روشی دوست دارد کالا به دستش برسد
4️⃣ استراتژی (Strategy)
🔸 استراتژی تمام واحدهای شرکت باید بر مبنای «ارضای نیازهای مشتریان، بهتر و سریعتر از رقبا» طراحی شوند. به همین دلیل، تماس مستمر با مشتریان به منظور شناخت نیازهای واقعیشان، یکی از وظایف اصلی تمام واحدهای شرکت است. برای مثال، واحد مالی باید ضمن تماس با مشتریان، نظرشان درباره روشهای پرداخت را جویا شود یا واحد تولید باید ضمن تماس با مشتریان، نظرشان درباره اشکالات احتمالی محصول را بپرسد
@bazaryabimodern1987