MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

MARKETING MODERN

آموزش بازاریابی ومدیریت بازارحرفه ای

بسم الله الرحمن الرحیم

ای نام تو بهترین سرآغاز بی‌نام تو نامه کی کنم باز

در این وبلاگ سعی شده تا تمام تجربیات و یافته هایی که در دوران تحصیلی یا کاری داشته ام را در اختیار هموطنان قرار دهم با امید به اینکه شاید مفید واقع گردد و بتواند تاثیری در امر خدمت رسانی به صنعت این مملکت داشته باشد.رسالت اصلی این سایت معرفی و آموزش نحوه ارتباط میان فروشنده با مشتری و چگونه مشتری مداری کنیم تا بیشترین فروش را داشته باشیم همواره پیروز و سلامت باشید
شنبه, ۴ شهریور ۱۴۰۲، ۰۶:۵۳ ق.ظ

💢 چهار گام ارتقاء کیفیت

💢 چهار گام ارتقاء کیفیت
@bazaryabimodern1987
👈   بدون شک، «عرضه یک محصول باکیفیت» و «ارتقاء مستمر کیفیت محصولات»، هنوز هم از مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی هستند
👈 برای ارتقاء کیفیت محصولات خود می‌توانیم این چهار گام را طی کنیم:
1️⃣انتظارات مشتریان‌مان را درست درک کنیم
🔹طراحی و عرضه یک محصول باکیفیت، با درک درست انتظارات مشتریان آغاز می‌شود. برای همین، باید از طریق انجام تحقیقات بازاریابی، نیازها و خواسته‌های مشتریان‌مان را بهتر و سریع‌تر از رقبای‌مان درک کنیم
 🔹یادمان باشد، منظور از تحقیقات بازاریابی صرفا تحقیقات پرهزینه مثل تکمیل پرسشنامه یا برگزاری گروه کانون نیست، بلکه می‌توانیم با نظرخواهی ساده از مشتریان بعد از هر بار خرید آنها یا تعامل با مشتریان اصلی‌مان، نیازها و خواسته‌های مشتریان را درک کنیم
2️⃣انتظارات مشتریان را به استانداردهای کیفیت ترجمه کنیم
🔹وقتی می‌توانیم بگوییم صدای مشتری را شنیده‌ایم که بتوانیم نیازها و خواسته‌های او را به استانداردهای کیفیتی و عملکردی تبدیل کنیم. برای مثال، اگر مشتریان خواهان تحویل سریع‌تر هستند، پس باید استانداردهای تحویل‌مان را بر اساس سرعت مورد نظر مشتریان‌مان طراحی کنیم
🔹متاسفانه، اغلب این گونه است که مدیران ارشد بدون در نظر گرفتن نیازها، خواسته‌ها و انتظارات مشتریان، استانداردهای کیفیتی و عملکردی شرکت را بر اساس معیارهایی مثل افزایش کارایی یا کاهش هزینه‌ها طراحی می‌کنند
3️⃣جانب استانداردهای کیفیت را بگیریم
🔹بهترین استانداردهای کیفیت در صورتی که به دقت و مستمرا رعایت نشوند، بی‌فایده خواهند بود. به همین دلیل، مدیران ارشد و مدیران اجرایی باید بر رعایت استانداردهای کیفیت نظارت کامل داشته باشند و پاداش کارمندان را به رعایت استانداردهای کیفیت گره بزنند
🔹برای مثال، یکی از استانداردهای کیفیت در فروشگاه‌های وال مارت، بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دنیا، این است که وقتی بیشتر از سه نفر در صف یک صندوق ایستاده باشند، مدیر فروشگاه باید صندوق جدیدی را باز کند. پورسانت مدیر هر فروشگاه به رعایت این قبیل استانداردها گره زده شده است
4️⃣وعده‌های بیش از حد به مشتریان ندهیم
🔹نیازی به گفتن نیست که وقتی شرکت در ایفای قول‌های خود به مشتریان، کوتاهی می‌کند، مشتریان قطعا ناراضی می‌شوند. به همین دلیل، کلید جلب رضایت مشتریان، ایجاد انتظارات واقع‌بینانه از محصول و کیفیت آن در مشتریان است. برای ایجاد انتظارات واقع‌بینانه، باید هم آن چیزی که محصول می‌تواند انجام بدهد و هم نمی‌تواند انجام بدهد را به صورت شفاف به مشتری اعلام کنیم
🔹یادمان باشد، گمراه سازی عامدانه مشتریان از طریق دادن قول‌هایی که نمی‌توانیم به آنها عمل کنیم، نقطه آغاز افول کیفیت محصول از نظر مشتری است
@bazaryabimodern1987

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۶/۰۴
دکتر حسن سبک روح

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی