🔴▪️ جملاتی در باب اهمیت مشتری
@bazaryabimodern1987
💯 اکثر مدیران بازاریابی سعی می‌کنند با برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف و یا صحبت با کارمندان‌شان، به آنها تاکید کنند که مشتری چقدر مهم است
💯 با توجه به این واقعیت، تیم مارکتینگ آز، مجموعه‌ای از جملات افراد مشهور درباره اهمیت مشتریان را جمع‌آوری کرده است:
🔸 مشتری تنها کسی است که به شرکت پول می‌دهد، تمام افرادی دیگری که شرکت با آنها در تعامل است، از شرکت پول می‌گیرند (پیتر دراکر، پدر مدیریت نوین)
🔹 مشتری‌ای که انتقاد می‌کند، بهترین دوست من است (استیو لئونارد، کارآفرین آمریکایی)
🔸 قانون اول: همیشه حق با مشتری است؛ قانون دوم: اگر مشتری اشتباه کرد، قانون اول را دوباره بخوانید (استیو لئونارد، کارآفرین آمریکایی)
🔹 مشتری تنها کسی است که می‌تواند همه ما را اخراج کند (سام والتون، موسس فروشگاه‌های زنجیره ای وال مارت)
🔸 بهترین راه حفظ مشتریان این است که همیشه راهی بیابید که بیشترین منافع را در مقابل کمترین هزینه‌ها، به آنها ارائه کنید (جَک وِلش، مدیرعامل افسانه‌ای جنرال الکتریک)
🔹 اگر مشتری‌مدار نباشیم، حتی بهترین خودرومان هم هیچ ارزشی ندارد (هنری فورد، بنیانگذار خودروسازی فورد)
🔸 به جای تلاش برای فروش بیشتر، تلاش کنید به مشتری بیشتر خدمت کنید (کاترین بارچتی، کارآفرین آمریکایی)
🔹 هر چقدر هم مشتریان‌تان را راضی نگهدارید و آنها را حفظ  کنید، باز هم کم است (نایجر ساندرز، کارآفرین آمریکایی)
🔸 هدف اصلی هر کسب و کاری باید جذب مشتری از طریق مشتریان راضی کنونی‌اش باشد (اسریو سینگ، کارآفرین آمریکایی)
🔹 اگر می‌خواهید احترام و علاقه مشتریان‌تان را به دست بیاورید، اول باید به آنها با نهایت علاقه‌تان احترام بگذارید (کالین بَرِت، مدیرعامل اسبق هواپیمایی سَوت وِست)
🔸 خدمت به مشتری و تلاش برای راضی نگه داشتن او، وظیفه واحد بازاریابی نیست، وظیفه هر کسی در شرکت است (هولت پاکارد، هم‌بنیانگذار شرکت اچ‌پی)
🔹 اگر به جلب رضایت بیشتر مشتری فکر نمی‌کنید، اصلا فکر نمی‌کنید (کاتلر، پدر بازاریابی مدرن)
🔸 بهترین شرکت‌ها، شرکت‌هایی هستند که مشتریان‌شان را به طرفداران پر و پا قرص‌شان تبدیل می‌کنند (کن بلانچارد، نظریه‌پرداز مدیریت)
🔹 اگر نمی‌توانید به مشتری لبخند بزنید، اصلا فروشگاه‌تان را باز نکنید (ضرب‌المثل چینی)
🔸 برای حفظ مشتری‌تان همان قدر تلاش کنید که برای جذب او تلاش کرده‌اید (ضرب‌المثل آمریکایی)
🔹 قانون از هر دستی بدهید، از همان دست می‌گیرید، در کسب و کار هم حاکم است. اگر مشتری را راضی کنید، او هم با وفاداری به شما و معرفی شما به بقیه، شما را راضی می‌کند (بِن کوهن، هم‌بنیانگذار شرکت بِن اند جری)
🔸 فروشندگان موفق، همیشه از خودشان می‌پرسند: چگونه می‌توانم به مشتریانم کمک کنم؟ فروشندگان ناموفق، همیشه از خودشان می‌پرسند: این مشتری چقدر برای من سود دارد؟ (کن بلانچارد، نظریه‌پرداز مدیریت)
🔹 خدمات عاشقانه به مشتریان، آنها را به تابلوی تبلیغاتی سیار شما تبدیل می‌کند (جیمز پنی، موسس فروشگاه‌های یک دلاری پنی)
🔸 ما به مشتریان‌مان به چشم مهمان‌مان نگاه و سعی می‌کنیم در هر مهمانی، کمی بیشتر به آنها خوش بگذرد (جف بزوس، بنیانگذار آمازون)
🔹 اگر چیزی به مشتری بفروشی، حقوقی بخور و نمیر گیرت می‌آید، اما اگر زمان و انرژی‌ات را برای خدمت بهتر به مشتری سرمایه‌گذاری کنی، ثروتی انبوه به دست می‌آوری  
@bazaryabimodern1987