💢استراتژی انطباقی
@bazaryabimodern1987
👈استراتژی انطباقی (Adaptive Strategy) به این معناست که استراتژی‌های بازاریابی‌مان را ثابت فرض نمی‌کنیم و آنها را بر اساس واکنش مشتریان، واکنش رقبا و شرایط بازار، مرتب به‌روزرسانی و اصلاح می‌کنیم
👈این مفهوم، برای اصلاح این تفکر ارائه شده که «استراتژی، یک دستورالعمل ثابت و بلندمدت است که نباید آن را مرتب تغییر داد»
👈طبق مفهوم «استراتژی انطباقی»، سرعت تغییرات بازار آن قدر سریع است که نمی‌توانیم با یک استراتژی ثابت و بلندمدت، در بازار موفق شویم، بلکه باید استراتژی‌مان را مرتب با شرایط روز تطبیق بدهیم
👈برای اجرای مفهوم «استراتژی انطباقی»، باید ابتدا «رویکرد بازاریابی»مان را تعیین کنیم و برای اجرای آن، بسته به شرایط بازار، استراتژی مناسبی را انتخاب کنیم
👈«رویکرد بازاریابی» به معنای «روش کلی بازاریابی شرکت» است که می‌تواند «بازاریابی مبتنی بر جنگ قیمتی با رقبا»، «بازاریابی مبتنی بر ارائه محصولات خلاقانه و جدید»، «بازاریابی مبتنی بر داشتن یک برند معروف»، «بازاریابی مبتنی بر طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی متنوع»، «بازاریابی مبتنی بر پروموشن‌های خلاقانه» و غیره باشد
@bazaryabimodern1987