💢مدل 7OS در رفتارشناسی مشتری
💢مدل 7OS در رفتارشناسی مشتری
@bazaryabimodern1987
1️⃣مشتریان اصلی (Occupants)
مشتریان اصلی بازاری که در هستیم، چه کسانی هستند؟ به عبارت دیگر، کدام مشتریان بیشتر از بقیه خرید میکنند؟
2️⃣خریدهای مشتریان (Objects)
مشتریان اصلی بازار بیشتر از چه محصولاتی خوششان میآید؟ به بیان دیگر، مشتریان اصلی بیشتر کدام محصولات موجود در بازار را میخرند؟
3️⃣موقعیتهای خرید (Occasions)
مشتریان اصلی بازار بیشتر در چه زمانها و شرایطی محصول مدنظرشان را میخرند؟
4️⃣سازمان مشتری (Organization)
مشتریان اصلی برای تصمیمگیری خرید با چه کسانی مشورت میکنند؟ به عبارت دیگر، چه افرادی روی تصمیمگیری مشتریان اصلی تاثیر میگذارند؟
5️⃣اهداف مشتری (Objectives)
مشتریان اصلی به چه دلیلی خرید میکنند؟ به بیان دیگر، چه عواملی باعث میشود مشتریان اصلی از بعضی از محصولات خوششان بیاید و آنها را بخرند ولی سراغ محصولات دیگر نروند؟
6️⃣عملیات مشتری (Operations)
مشتریان اصلی محصول مدنظرشان را چگونه میخرند؟ برای مثال، به صورت اینترنتی میخرند یا حضوری؟ نقدی میخرند یا اقساطی؟
7️⃣محل خرید مشتری (outlets)
مشتریان اصلی محصول مورد نظرشان را از چه کانالهایی میخرند؟ مثلا بیشتر از نمایندگیهای شرکت میخرند یا از فروشگاههای متفرقه؟
@bazaryabimodern1987