💢اهمیت بستهبندی عالی در برندینگ
💢اهمیت بستهبندی عالی در برندینگ
@bazaryabimodern1987
👈بستهبندی یکی از اصلیترین اجزای بازاریابی یک برند است چون:
1️⃣بستهبندی اطلاعات کاربردی زیادی را درباره محصول بیان میکند
2️⃣بستهبندی ایمنی محصول را تامین میکند
3️⃣بستهبندی محصول را در برابر محیط پیرامونی محافظت میکند
4️⃣بستهبندی محصول را به مشتریان بالقوه معرفی میکند
5️⃣بستهبندی به عنوان ابزار تبلیغات محصول بکار برده میشود
👈اما بدانید که هیچ کدام از این موارد، ارزش واقعی بستهبندی را نشان نمیدهد چون اصلیترین دلیل اهمیت بستهبندی این است که بستهبندی عالی به موفقیت برند شما کمک میکند چون:
1️⃣یک بستهبندی عالی در ذهن مشتریان به خوبی حک میشود و در نتیجه باعث تقویت برندتان میشود. درست مثل بطری و شیشههای کوکاکولا که حتی اگر نام کوکاکولا هم روی آنها نباشد، به راحتی تشخیص میدهیم که این بستهبندی متعلق به کوکاکولا است
2️⃣یک بستهبندی عالی باعث تمایز برندتان از رقبا میشود. مثل بستهبندی چیپس پرینگلِز که برخلاف رقبای خود از مقوا و به صورت استوانهای است و باعث تمایز آن از رقبا شده است
3️⃣باز کردن بستهبندی عالی، مثل باز کردن جعبه گوشی اپل، خودش یک تجربه خوشایند است و باعث تقویت جایگاه برندتان در ذهن مشتریان میشود
4️⃣یک بستهبندی عالی به مشتریان کمک میکند تا از محصولمان به راحتی استفاده کنند. مثل بستهبندی ماءالشعیر گِلَشییِر که که کف شیشههای آن یک درب بازکن کوچک تعبیه شده است تا مشتری بتواند به راحتی درب محصول را باز کند
👈پس دفعه بعد که خواستید بستهبندیتان را طراحی کنید یا تغییر بدهید، یادتان باشد بستهبندی باید علاوه بر کارکردهای اصلیاش، این چهار ویژگی را هم داشته باشد:
1️⃣آن قدر جذاب باشد که در ذهن مشتریان هدف حک شود
2️⃣متمایز از رقبا و روند حاکم بر بازار باشد
3️⃣باز کردن آن یک تجربه دلنشین باشد
4️⃣باعث راحتی مشتری باشد نه ناراحتی و سختی او
@bazaryabimodern1987