⭕️ ۱۰ روش آسان برای بهتر شدن در شغل خود
⭕️ ۱۰ روش آسان برای بهتر شدن در شغل خود
@bazaryabimodern1987
▫️رفتن به سر کار مانند رفتن به باشگاه است. همیشه تمرین جدیدی برای رشد عضلات جدید وجود دارد. شما میتوانید در کار تفریح بیشتری داشته باشید، در شغل خود موفقتر باشید و از کار هر روز به عنوان وسیلهای برای تقویت اعتماد به نفس خود استفاده کنید. در ادامه، ۱۰ روش برای انجام این کار را معرفی خواهیم کرد.
1️⃣ از قبل برنامه ریزی کنید.
هر شب قبل از رفتن به خانه از محل کار و یا زمانی که در خانه بیکارید، لیستی از اولویتهای خود را برای روز بعد آماده کنید.
2️⃣ یک نقشه اولویت ایجاد کنید.
یک ورق کاغذ ساده را بیرون بیاورید و ابتکارات و پروژههای مهم خود را بر روی آن بنویسید و هر کدام را به شکلی بر روی کاغذ ترسیم کنید. به دنبال اتصالات و ارتباط میان آنها باشید. اولویت اول خود را به شکل بزرگتری نسبت به پروژههای کوچک ترسیم کنید. حالا، آنها را سازماندهی کنید.
3️⃣ دفترچه یادداشت داشته باشید.
نوشتن ایدههای خود در کاغذ، یک راه عالی برای دیدن فرصتها، مشکلات، چالشها و کارهایی است که میتوانید برای برطرف کردن آنها انجام دهید.
4️⃣ یاد بگیرید که بگویید "ای کاش میتوانستم کمک کنم، اما نمیتوانم."
یاد بگیرید در محل کار خود مرزهایی تعیین کنید. هیچ کس به مرزهایی که تنظیم نشدهاند احترام نخواهد گذاشت. رئیس و همکاران خود را نباید برای سپردن کار بیش از حد به شما سرزنش کنید. شما کسی هستید که باید بگوید "کافی است!"
5️⃣ در مورد آینده فکر کنید.
یکی از بزرگترین مشکلات مردم در کار، این است که دیدگاه بلندمدت را نادیده میگیرند. آنها فکر میکنند "هنگامی که به آن رسیدم، به آن فکر خواهم کرد!" موفقترین افراد مردمی هستند که همیشه شش ماه، یک سال و چند سال آینده خود را میبینند.
6️⃣ مشاوره بگیرید.
محل کار میتواند مکانی رقابتی باشد. این امر درخواست کمک از همکاران را دشوار میکند، اما زمانی که غرور خود را کنار میگذارید تا بپرسید "اگر شما بودید، این وضعیت را چگونه حل میکردید؟" اعتماد ایجاد میشود.
هنگامی که از همکارانتان مشاوره بخواهید، احتمال اینکه همکارانتان نیز از شما درخواست مشاوره و کمک کند را افزایش میدهد.
7️⃣ به لیست کارهای خود احترام بگذارید، اما آن را تنها تمرکز خود قرار ندهید.
شرایط میتوانند در یک لحظه تغییر کنند و اولویتهای شما میتواند با یک تماس تلفنی به طور گستردهای عوض شود. لیست کارها ابزاری مفید است، اما نباید زندگی کاری شما را مدیریت کند.
8️⃣ با رئیس خود هماهنگ باشید.
بسیاری از مردم تصور میکنند که مدیرشان از فعالیتهایشان آگاه است، اما این درست نیست. یک بار در ماه و یا بیشتر، با مدیر خود بنشینید و اولویتها و پروژههای خود را عنوان کنید.
این امر به ارتباط شما کمک خواهد کرد و به مدیرتان نشان میدهد که چه فعالیتهایی انجام میدهید.
9️⃣ استراحت کنید.
کار بدون استراحت و یک سره، راهی عالی برای بیمار شدن و اشتباه کردن است.
🔟 خود را قبول داشته باشید.
بررسی عملکرد سالانه نباید تنها زمانی باشد که برای کار سخت به خود اعتبار میدهید. شما میتوانید هر روز آن را انجام دهید! هنگامی که یک مهارت جدید را یاد میگیرید، یا یک مشکل پیچیده را حل میکنید، به خود پاداش دهید و از خودتان قدردانی کنید.
@bazaryabimodern1987