▪️زبان قدرتمند
🔴▪️زبان قدرتمند
@bazaryabimodern1987
⭕️فروشندگان حرفهای دقت می کنند که برخی کلمات به اثر پیام شما شدت میدهند، در حالی که بقیه از اثر آن میکاهند. در حین یک تماس فروش، سوالاتی بپرسید که هیجانات مثبتی مانند «شوق و ذوق، همدلی، امید و سورپرایز» در مشتری بالقوه ایجاد کند. از احساسات منفی مانند «ترس، استرس، آزردگی و تحریک و تنفر» دور بمانید.
1️⃣کوچککنندهها
از به کار بردن کلماتی مانند، «فقط»، «دقیقا»، «صرفا» یا کلمات دیگر که تاثیر عبارت شما را کم میکنند، بپرهیزید؛ به عنوان مثال: «من فقط میخواهم در مورد … » قدرت لازم را ندارد. در عوض گفتوگو را با یک عبارت دقیق و قدرتمند شروع کنید: «این اطلاعات مهمی است، مشتریهای ما از خدمات ما استفاده میکنند تا این سه مشکل کلیدی، که احتمالا شما هماکنون با آنها روبهرو هستید را برطرف کنند».
2️⃣ولی …
یک جمله با این کلمه تمام گفتههای قبلی را بیاثر میکند.
3️⃣شاید، احتمالا
این کلمات نشانگر ضعف هستند؛ به عنوان مثال، «شاید بتوانم به شما تخفیف دهم». مطمئن نبودنچ شما را القا میکند. به جای آن، توضیح دهید که چگونه میتوانید با هم مذاکره کنید.
4️⃣پیشفرضها
کلمه «اگر» فرض را بر آن میگذارد که نتیجه غیرقطعی خواهد بود، «وقتی» یک باور راسخ را نشان میدهد. «اگر شما مشتری ما شوید» بسیار ضعیفتر جمله «وقتی شما مشتری ما شوید» است. عبارت دوم قطعی بودن رسیدن به نتیجه را القا میکند.
5️⃣استفاده از حسن تعبیر
مردم از کلمات طفرهای استفاده میکنند تا از واقعیت دور بمانند؛ اما، از آنجایی که حسنتعبیرها مبهم هستند، میتوانند باعث سوءتعبیرهای جدی شوند و فروش را خراب کنند، مگر بتوانید از آنها به نفع خود استفاده کنید. به عنوان مثال میتوانید بپرسید: «منظور شما این است که از شرکتی که هماکنون از آن خرید میکنید، از هر لحاظ راضی هستید؟»
6️⃣چرا؟
پرسیدن این سوال هوش و درک مشتری احتمالی را به چالش میکشد. پرسیدن این سوال که «چرا علاقهمند نیستید که بتوانید زمان مشترییابی تیم فروشتان را 40 درصد کاهش دهید؟» میتواند حالتی تهاجمی داشته باشد. در عوض با احترام و با «چگونه» سوال کنید.
7️⃣خواندن ذهن
هرگز فرض نکنید که میدانید در درون ذهن خریدارتان چه میگذرد.
#زبان_قدرتمند
#بخش_دوم
@bazaryabimodern1987