سعی کنید بفهمید چرا بعضی از مشتریها شرکت شما را رها میکنند
🔴▪️سعی کنید بفهمید چرا بعضی از مشتریها شرکت شما را رها میکنند
@bazaryabimodern1987
⭕️مشتریها بدون دلیل نمیروند، پس به دنبال یافتنِ دلیل اصلی این مسئله باشید که چرا مشتری خاصی شرکت شما را رها کرده است. با خودتان صادق باشید. تحلیل قوتها، ضعفها، فرصتها و تهدیدها (SWOT) را انجام بدهید و بررسی کنید:
🌀چرا محصول یا خدمات شما دیگر برای آن مشتری، بالاترین ارزش را ندارد؟
🌀ضعفهای شرکت، بهویژه با توجه به تغییرات بالقوهی ایجاد شده در بازار، چیست؟
🌀آیا شما در قیمتگذاری و سطح خدمات، بهروز ماندهاید؟
🌀آیا بازار فراتر از ظرفیت شما برای رقابتی ماندن، حرکت کرده است؟
🌀رابطهی شما با مشتری چگونه بوده است؟
🔰برای یافتن پاسخهای اساسی، به دقت وضعیت شرکت خود را بررسی کنید. اگر نمیتوانید بیطرفانه پاسخ بدهید، از کسی بپرسید که در تیم کاری مربوط به آن نبوده است. این کار نه تنها نخستین گامِ مهم، برای بازگرداندن مشتریهایتان است، بلکه برای اطمینان یافتن از اینکه مشتریان بیشتری شرکت شما را رها نخواهند کرد نیز بسیار مهم است.
@bazaryabimodern1987