💢3 اصل اساسی در فروش
@bazaryabimodern1987
1️⃣محصولات و خدمات خریداری نمی‌شوند، بلکه فروخته می‌شوند
در بازارهای رقابتی امروزی، با مشتریان مواجه‌ایم که اولاً سرشان بسیار شلوغ است و ثانیاً گزینه‌ها متعددی را در اختیار دارند. برای همین، هر چقدر هم که محصول یا خدمت‌مان خوب باشد، مشتری سراغ آن نمی‌آید و این ما هستیم که باید سراغ مشتری برویم و محصول یا خدمت‌مان را به او بفروشیم
2️⃣باید از مشتریان بخواهید که بخرند
هر چقدر هم که یک مشتری، ما و محصول و خدمت‌مان را دوست داشته باشد، همیشه در لحظۀ خرید دچار تردید می‌شود. برای همین، اگر نتوانیم به مشتری کمک کنیم بر شک و دودلی‌اش غلبه کند، هیچ وقت در فروشندگی موفق نمی‌شویم
3️⃣هشتاد درصد فروش‌ها پس از پنجمین پیگیری به ثمر می‌رسند
در فروش‌های پیچیده که بیش از یک تصمیم‌گیرنده وجود دارد، غلب تصمیم‌های فروش پس از پنجمین مرتبۀ پیگیری اخذ می‌شوند. بنابراین، برای موفقیت در فروش نباید از پیگیری و حفظ ارتباط با مشتریان خسته شویم
@bazaryabimodern1987